Cenu známky zatiaľ nezverejnil, médiá však špekulujú, že by stála 100 eur ročne. Majitelia áut registrovaných v Nemecku by si mohli náklady na známku odpočítať z dane za vlastníctvo motorového vozidla, povedal A. Dobrindt pre rozhlasovú stanicu Bayerischer Rundfunk.

Diaľničné známky by mali mať rovnakú podobu ako v Rakúsku alebo v Česku. „Je to jednoduché, prináša to málo nákladov na byrokraciu, ľudia to poznajú z okolitých krajín a dá sa to realizovať v prijateľnom časovom rámci,“ povedal A. Dobrindt o zavedení diaľničných známok.

Minister očakáva, že výnos z ich predaja by sa ročne pohyboval okolo 250 miliónov eur. Tieto peniaze by mali smerovať výhradne na rozvoj dopravnej infraštruktúry.

Koľko bude ročná známka stáť, A. Dobrindt neuviedol. Konštatoval len, že suma 100 eur, o ktorej už dlhší čas špekulujú médiá, je „zaujímavé číslo“.

A. Dobrindt v rozhovore zároveň uviedol, že majitelia ekologicky čistejších vozidiel by mali mať na diaľničnú známku zľavu. Týkalo by sa to predovšetkým hybridných áut alebo elektromobilov. K zľave motivuje ministra snaha, aby spustenie systému diaľničných známok nezdražilo dopravu pre nemeckých vodičov. Majitelia vozidiel s ekologickým pohonom totiž platia na dani z vlastníctva auta menej ako 100 eur.

A. Dobrindt tvrdí, že systém spoplatnenia nemeckých diaľnic bude v súlade s právom EÚ. Zo strany Európskej komisie totiž v minulosti zaznela kritika pôvodného plánu ministerstva dopravy, ktoré chcelo zaviesť poplatok za diaľnice len pre cudzincov.