Už žiadna zástrčka, ani zásuvka či kábel. Vodiči elektrických áut jednoducho zaparkujú na špecializovanom parkovisku, kde si zapnú nabíjanie; počkajú, kým sa rozsvieti kontrolka na ich prístrojovej doske, a môžu pokračovať v jazde.
Bezdrôtové nabíjanie elektromobilov má eliminovať súčasné komplikácie okolo nabíjania. Viaceré startupy strávili roky prácou na technológii, ktorá má zaručiť, aby sa tento sen stal skutočnosťou. Záujem má dokonca aj Tesla, píše Bloomberg.
Zatiaľ čo nabíjanie bez kábla znie na papieri skvele, táto technológia čelí rovnakému paradoxu, ktorý ovplyvňuje aj zavádzanie verejných nabíjacích staníc: Silnejší dopyt spotrebiteľov by mohol prinútiť automobilky, aby začali používať bezdrôtové nabíjanie, ale rast dopytu po elektrických vozidlách je brzdený obavami verejnosti o nedostatky v infraštruktúre nabíjania.
„Keby som bol výrobcom automobilov, pravdepodobne by som sa zdráhal dať to dnes na vozidlo len preto, že tam nie sú žiadne drôty,“ hovorí Michaetl Weismiller, programový manažér pre výskum a vývoj elektrifikácie amerického ministerstva energetiky. „Naozaj musíte mať zaručené, že infraštruktúra a vozidlá budú nasadené súčasne, aby to celé dávalo zmysel.“
Bezdrôtové alebo indukčné nabíjanie elektromobilov funguje pomocou magnetickej rezonancie a nabíjacej podložky na vytvorenie poľa prenášajúceho energiu. Technológia je podobná ako pri bezdrôtovom nabíjaní telefónu. Problémom je však rýchlosť, ako aj cena.
Generálny riaditeľ spoločnosti WiTricity so sídlom v Massachusetts Alex Gruzen hovorí, že možnosť bezdrôtového nabíjania bude firmy stáť niekoľko stoviek dolárov za auto a spotrebitelia pre začiatok zaplatia aspoň 2 500 dolárov. V priebehu nasledujúcich piatich rokov však sumu podľa neho môžu klesnúť.