Banky Citigroup, Goldman Sachs a Wells Fargo rázne zakročili proti používaniu chatbot aplikácie ChatGPT, ktorého popularita zo dňa na deň rastie, informuje agentúra Bloomberg.

Banka Citigroup zablokovala svojim zamestnancom prístup k ChatGPT, pričom ide o súčasť automatických obmedzení zavádzaných na softvér tretích strán. K podobnému obmedzeniu pristúpili aj banka Goldman Sachs a v rámci štandardných kontrolných postupov pre zavádzanie softvéru tretíc strán aj banka Wells Fargo.

„Na používanie ChatGPT sme stanovili limit a naďalej sa snažíme určiť bezpečný a účinný spôsob používania takýchto technológií,“ vysvetlil hovorca banky Wells Fargo.

Softvér využíva umelú inteligenciu a preslávil sa najmä svojou schopnosťou realisticky komunikovať s ľuďmi a odpovedať na ich otázky. Okrem toho je schopný vytvárať rôzne texty, obrázky či iné formy médií a dokáže dokonca napísať aj presvedčivú esej či vytvoriť akciové portfólio.

Vďaka tomu sa okolo jeho budúceho potenciálu spustila vášnivá debata a v pláne je dokonca aj vytvorenie fondu obchodovanom na burze (ETF) založenom na podobnom koncepte.

Ďalšie dôležité správy

KK15 New York - Na archívnej snímke z 16. augusta 2019 logo banky JPMorgan Chase na newyorskej burze. Americká banka JPMorgan Chase zaplatí rekordných viac než 900 miliónov USD za manipuláciu trhov s drahými kovmi a štátnymi dlhopismi. Uviedla to Americká komisia pre obchodovanie s komoditami (CFTC). FOTO TASR/AP
FILE - In this Aug. 16, 2019, file photo, the logo for JPMorgan Chase & Co. appears above a trading post on the floor of the New York Stock Exchange in New York. JPMorgan Chase admitted
Neprehliadnite

JPMorgan Chase obmedzila zamestnancom používanie aplikácie ChatGPT