Banky Citigroup, Goldman Sachs a Wells Fargo rázne zakročili proti používaniu chatbot aplikácie ChatGPT, ktorého popularita zo dňa na deň rastie, informuje agentúra Bloomberg.
Banka Citigroup zablokovala svojim zamestnancom prístup k ChatGPT, pričom ide o súčasť automatických obmedzení zavádzaných na softvér tretích strán. K podobnému obmedzeniu pristúpili aj banka Goldman Sachs a v rámci štandardných kontrolných postupov pre zavádzanie softvéru tretíc strán aj banka Wells Fargo.
„Na používanie ChatGPT sme stanovili limit a naďalej sa snažíme určiť bezpečný a účinný spôsob používania takýchto technológií,“ vysvetlil hovorca banky Wells Fargo.
Softvér využíva umelú inteligenciu a preslávil sa najmä svojou schopnosťou realisticky komunikovať s ľuďmi a odpovedať na ich otázky. Okrem toho je schopný vytvárať rôzne texty, obrázky či iné formy médií a dokáže dokonca napísať aj presvedčivú esej či vytvoriť akciové portfólio.
Vďaka tomu sa okolo jeho budúceho potenciálu spustila vášnivá debata a v pláne je dokonca aj vytvorenie fondu obchodovanom na burze (ETF) založenom na podobnom koncepte.