Finančný ústav Bank of America, ktorý je druhou najväčšou bankou v Spojených štátoch, zaplatí pokutu 150 miliónov dolárov. Vyšlo totiž najavo, že banka účtovala klientom služby, o ktoré si nepožiadali. Oznámil to Úrad pre ochranu finančných záujmov spotrebiteľov (CFPB) a Úrad pre kontrolu meny (OCC). Banke popri pokute nariadili vrátiť klientom peniaze.
Regulačné orgány tiež zistili, že banka od zákazníkov dvakrát vyberala poplatky a zadržiavala sľúbené výhody pri kreditných kartách. Tieto prehrešky sa týkajú stoviek tisíc zákazníkov a v niektorých prípadoch siahajú až do roku 2012, uviedli regulátori. Bank of America zistenia kontrolórov nepriznala ani nepoprela, uviedla BBC. Očakáva sa, že náhrady zákazníkom budú predstavovať viac ako 80 miliónov dolárov, uviedol úrad CFPB.
Bank of America podľa tohto regulačného orgánu spotrebiteľom pridávala na účty kreditné karty bez ich vedomia a povolenia, aby pomohla zamestnancom banky dosiahnuť predajné ciele. Zákazníci sa potom dočkali neoprávnených poplatkov a zároveň sa to negatívne odrazilo na ich úverovom profile.
Dvojité poplatky banka účtovala v prípade, že klient nemal na účte dostatok finančných prostriedkov a transakcia bola zamietnutá. Bank of America na toto obvinenie reagovala tvrdením, že odvtedy prestala poplatok 35 dolárov za nedostatok prostriedkov účtovať a znížila poplatky za prečerpanie účtu.
Nezákonné praktiky
Bank of America tiež zrušila predajné ciele, ktoré svojim zamestnancom stanovila v oblasti kreditných kariet tento rok v januári. Túto zmenu zachová najmenej tri roky.
„Bank of America neoprávnene zadržiavala odmeny z kreditných kariet, uplatňovala dvojité poplatky a otvárala účty bez súhlasu," zhrnul riaditeľ CFPB Rohit Chopra. „Tieto praktiky sú nezákonné a podkopávajú dôveru zákazníkov. CFPB tieto praktiky v celom bankovom systéme zatrhne," dodal.
Americký prezident Joe Biden sľúbil, že potlačí „nevyžiadané poplatky", ktoré uplatňujú firmy v rade odvetví. Vyzval preto Kongres, aby zakázal niektoré z nich, napríklad poplatok za ukončenie služieb pri mobilných telefónoch či platené televízne služby pred vypršaním zmluvy. Pod jeho vedením CFPB vlani sprísnil kontrolu bánk a ich zákazníckych poplatkov. Vďaka tomuto tlaku spotrebitelia podľa Bieleho domu ročne ušetria asi päť miliárd dolárov.
V roku 2014 dostala Bank of America pokutu 20 miliónov dolárov a klientom musela zaplatiť vyše 700 miliónov dolárov kvôli zavádzajúcim obchodným ponukám a nezákonným poplatkom súvisiacim s kreditnými kartami. Vlani musela Bank of America zaplatiť pokutu 225 miliónov dolárov za nepodarenú distribúciu dávok v nezamestnanosti.