Americký Poisťovací inštitút pre bezpečnosť cestnej premávky (IIHS) preskúmal takzvané pokročilé asistenčné systémy pre vodiča, ako je Tesla Autopilot, a zistil, že sú nevyhovujúce. Informuje o tom CNN.

Tieto systémy kombinujú rôzne senzory a technológie, aby pomohli vodičovi udržať vozidlo v jeho jazdnom pruhu a vyhnúť sa nárazu do iných vozidiel vpredu a po bokoch. Zvyčajne fungujú iba na diaľniciach. Niektoré dokonca umožňujú vodičom zložiť ruky z volantu, ale všetky vyžadujú, aby vodiči neustále venovali pozornosť jazde a premávke vo svojom okolí.

Zo 14 systémov testovaných inštitútom 11 získalo hodnotenie „slabé“ vrátane Autopilota Tesly a takzvaných systémov plne autonómneho riadenia. Diaľničné jazdné systémy od Fordu a Nissanu získali označenie „nekvalitné“. Systém Super Cruise od General Motors, bol ohodnotený ako „okrajový“. Iba Lexus so systémom Advanced Drive dostal nálepku „prijateľný“. Aj toto hodnotenie je však stále o stupienok nižšie ako najvyššie možné hodnotenie IIHS, teda „dobré“.

„Niektorí vodiči môžu mať pocit, že čiastočná automatizácia uľahčuje vedenie vozidla počas dlhých ciest, ale existuje len málo dôkazov, že prispieva k bezpečnosti jazdy,“ uviedol vo vyhlásení prezident inštitútu David Harkey. Inštitút sa podľa neho snaží pomôcť výrobcom automobilov montovať do svojich vozidiel bezpečnejšie zariadenia a spotrebiteľom pochopiť, čo tieto systémy vlastne znamenajú a aké sú medzi nimi rozdiely.

Mnoho systémov dostalo zlé hodnotenie za to, že nerobili dosť, aby vodiči zostali pozorní a nerozptyľovali sa, keď sa auto samo riadilo, brzdilo a zrýchľovalo. Poisťovací inštitút uviedol, že ani jeden zo 14 testovaných systémov nefungoval pri monitorovaní pozornosti vodiča správne.

Ďalšie dôležité správy

Funkcia Tesla Autopilot má zrejme problém s majákmi záchranných zložiek
Neprehliadnite

Reklama chce prinútiť Američanov bojkotovať autopilota Tesly. Priamo na finále Super Bowl