Automobilky v Číne zvyšujú export hybridných vozidiel do Európy. Plánujú takisto ďalšie modely pre tento kľúčový trh po tom, ako Európska únia zaviedla dodatočné clá na dovoz elektrických vozidiel na batérie vyrobených v Číne.

Celkové clá EÚ až do výšky 45,3 percenta na dovoz elektrických vozidiel na batérie (BEV) z Číny nadobudli platnosť koncom októbra. Dôvodom sú nespravodlivé dotácie, ktoré pomohli vytvoriť voľnú výrobnú kapacitu až tri miliónov elektrických vozidiel ročne v Číne, čo je dvojnásobok veľkosti trhu EÚ. Clá tak majú chrániť európsky automobilový priemysel pred záplavou lacného čínskeho dovozu. Ale nevzťahujú sa na hybridné autá. To viedlo niektoré čínske automobilky k zmene európskej stratégie, pričom sa viac zamerali na vývoz hybridov.

Hybridné autá získavajú na popularite, pretože ich kupujúci považujú za cenovo dostupný kompromis medzi plne spaľovacím a plne elektrickým pohonom.

Od júla do októbra sa vývoz hybridov z Číny do Európy viac ako strojnásobil na 65 800 kusov oproti rovnakému obdobiu minulého roka. Export plug-in hybridov (PHEV) a konvenčných hybridov predstavoval 18 percent celkového čínskeho predaja vozidiel v Európe v treťom štvrťroku, pričom sa zdvojnásobil z deväť percent v prvom štvrťroku. Podiel BEV v rovnakom období klesol na 58 percent zo 62 percent.

Tento trend bude pravdepodobne naberať na intenzite. Očakáva sa, že čínsky export plug-in hybridov do Európy vzrastie tento rok o 20 percent a na budúci rok ešte viac.

Vzhľadom na 100 percent clá na elektromobily vyrobené v Číne v USA a Kanade sa tak Európa stáva jasnou voľbou pre čínskych výrobcov.

Na európskom trhu plug-in hybridov zatiaľ dominujú európske a japonské firmy, ale to sa môže zmeniť.

BYD chce v Európe konkurovať Volkswagenu a Toyote s prvým plug-in hybridným modelom pre tento región, Seal U DM-i.

Cena modelu sa začína na 35 900 eur, čo je o 700 eur menej ako u Tiguanu, najpredávanejšieho modelu PHEV od Volkswagenu, a o desať percent lacnejšie ako C-HR PHEV od Toyoty.

BYD zvažuje aj výrobu elektromobilov a hybridov vo svojom maďarskom závode, informovali čínske oficiálne médiá.

Spoločnosť SAIC, ktorá čelí najvyšším clám na vývoz elektrických vozidiel do EÚ, uviedla, že pre európsky trh plánuje produkty s rôznymi systémami pohonu.

Geely, druhý najväčší výrobca automobilov v Číne z hľadiska predaja, minulý mesiac uviedol na trh nový plug-in hybrid pod značkou Lynk & Co pre Európu.

Ďalšie dôležité správy

Ilustračná fotografia.
Neprehliadnite

Čínskej automobilke BYD sa darí, s predstihom prekonala celoročný predajný cieľ