Nemecká automobilka BMW vykázala za rok 2024 pokles predaja.
Celkový odbyt sa najmä pre slabší predaj v Číne znížil o štyri percentá na 2,45 milióna áut. Okrem toho BMW v druhej polovici roka pozastavilo dodávky vozidiel pre problémy s brzdami.
Základná značka BMW predala 2,2 milióna vozidiel, teda o 2,3 percenta menej ako predvlani. Jej dcérska spoločnosť BMW Mini dosiahla oveľa horšie výsledky, keď jej predaj klesol o 17 percent na 245-tisíc áut. Britská dcérska spoločnosť Rolls-Royce predala 5 712 vozidiel, čo tiež predstavuje medziročný pokles o 5,3 percenta.
Pomalší rast predaja BMW v Číne nedokázal nahradiť ani mierne zvýšený odbyt v USA a Európe.
BMW ale minulý rok zaznamenalo silnejší rast predaja elektrických vozidiel ako mnohí jeho nemeckí konkurenti, ktorí majú v tomto segmente problémy. Predaj čisto elektrických áut spoločnosti sa zvýšil o 13,5 percenta na 427-tisíc kusov.