Americký výrobca elektromobilov Tesla zvyšuje ceny svojho Modelu Y v USA a Európe, aj keď v Číne vedie cenovú vojnu proti tamojším rivalom. Dopyt po elektrických vozidlách v roku 2024 ďalej klesá. Automobilky tak agresívne znižujú ceny a ponúkajú stimuly, aby prilákali spotrebiteľov. Napriek tomu sa Tesla rozhodla zvýšiť cenu svojho Modelu Y v USA aj v Európe.
Tesla v piatok na sociálnej sieti X uviedla, že cena za „všetky úpravy Modelu Y“ sa v USA od 1. apríla zvýši o tisíc dolárov. Agentúra Reuters zase napísala, že ceny Modelu Y na niektorých európskych trhoch od 22. marca stúpnu o približne dvetisíc eur. Tesla sa snaží podporiť predaj v Číne, na najväčšom automobilovom trhu na svete, znižovaním cien a ponukou nových stimulov v rámci cenovej vojny proti tamojším rivalom, ako je BYD.
Čínska spoločnosť BYD minulý týždeň oznámila, že uvedie na trh ultralacné auto. Aktualizovaná verzia jej elektrického modelu e2 bude stáť 89 800 jüanov (11,5-tisíca eur), čo je o 12,6 percenta menej ako predchádzajúca cena 102 800 CNY. Je to pritom len jeden z najnovších modelov, ktorými sa automobilka snaží udržať si dominantné postavenie na čínskom trhu.