Nadnárodná automobilová skupina Stellantis podpisuje zmluvy s verejnými nabíjacími spoločnosťami, ktoré by mohli zahŕňať Teslu a takmer všetky ďalšie nabíjacie stanice v USA, Kanade a Európe.
Vedenie Stellantisu však nevedelo s istotou povedať, či spoločnosť bude nasledovať americké automobilky Ford a General Motors (GM) a zaregistruje sa v sieti Supercharger výrobcu elektromobilov Tesla alebo akceptuje konektor spoločnosti Tesla .„Touto otázkou sa budeme čoskoro zaoberať,“ povedal Ricardo Stamatti, senior viceprezident divízie nabíjania a energie.
Skupina Stellantis vznikla v roku 2021 spojením výrobcov Fiat Chrysler Automobiles a PSA Peugeot Citroën.
Nové nabíjacie siete na oboch kontinentoch majú začať fungovať koncom tohto roka a majú mať lepšie ceny ako štandardné tarify, povedal Stamatti. V Európe spoločnosť plánuje uzavrieť zmluvy s viac ako 97 percentami z takmer 600-tisíc nabíjačiek do konca tohto roka a s 99 percentami v budúcom roku. Automobilová spoločnosť ponúkne aplikáciu na získanie prístupu k nabíjačkám a uskutočňovanie platieb.
Konektor od Tesly
Stellantis zatiaľ v Severnej Amerike nepredáva žiadne plne elektrické vozidlá, ale tento rok uvedie na trh elektrickú úžitkovú dodávku, po ktorej bude nasledovať elektrický pick-up Ram a ďalšie modely.
Ak sa Stellantis dohodne s Teslou a prijme jej konektor, mohlo by to prinútiť zvyšok automobilového priemyslu urobiť rovnaký krok. V súčasnosti takmer všetci výrobcovia automobilov okrem spoločnosti Tesla používajú tzv. konektor CCS.
Konektory od Tesly sú vyhľadávané inými výrobcami automobilov, pretože má v USA viac nabíjačiek ako ktorákoľvek iná sieť a jej stanice sú na popredných miestach pozdĺž diaľničných koridorov.