Šéf automobilky Tecuro Aikawa sa na tlačovej konferencii ospravedlnil všetkým zákazníkom. Oznámil tiež, že firma zatiaľ pozastavila výrobu a predaj modelov, ktorých sa manipulácia dotýka. Sú to modely eK a eK Space a Dayz Roox.

Problém bol odhalený, keď Nissan upozornil na nezrovnalosti v údajoch. Mitsubishi preto uskutočnila internú kontrolu a zistila, že údaje o tlaku v pneumatikách boli sfalšované, aby spotreba vyzerala lepšie, než v skutočnosti. Automobilka teraz zisťuje, či boli údaje upravené tiež pri automobiloch predávaných v zahraničí.

Mitsubishi sa už niekoľko rokov snaží získať späť dôveru zákazníkov, o ktorú prišla po škandále s defektmi na začiatku tohto storočia. Škandál vypukol po tom, čo sa ukázalo, že automobilka od 70. rokov zatajovala problémy svojich vozidiel ako zlyhávanie bŕzd, spojky či chybných palivových nádrží.

Správa od Mitsubishi prichádza v čase, keď automobilový priemysel čelí zvýšeným kontrolám kvôli škandálu Volkswagenu s podvádzaním pri emisných testoch.

Volkswagen vlani priznal, že do vozidiel s naftovými motormi inštaloval softvér umožňujúci pri testovaní emisií skrývať vysoko nadlimitné hodnoty oxidov dusíka. Po celom svete sa škandál týka približne 11 miliónov naftových áut.