Čínska automobilka Li Auto by chcela v budúcom roku na domácom trhu predstihnúť v predaji nemeckých konkurentov BMW, Mercedes-benz a Audi a stať sa jednotkou v sektore luxusných vozidiel. Uviedol to šéf podniku Li Siang. Automobilka teraz urýchľuje uvádzanie nových modelov na trh a zvyšuje produkciu.
„Budeme sa snažiť o to, aby sme sa v roku 2024 stali z hľadiska objemu predaja jednotkou medzi luxusnými automobilovými značkami v Číne,“ povedal Li pri stretnutí s investormi. Dodal, že vo štvrtom štvrťroku by odbyt automobilky vďaka zvyšovaniu produkcie mohol dosiahnuť 40-tisíc vozidiel mesačne.
Mesačný predaj automobiliek BMW, Mercedes-Benz a Audi sa v tohtoročnom prvom polroku podľa údajov čínskeho zväzu výrobcov automobilov CAAM pohyboval v rozpätí od 31 500 do 70-tisíc vozidiel.
Automobilka Li Auto vznikla v roku 2015. Koncom tohto roka plánuje uviesť na trh svoj prvý model s čisto elektrickým pohonom. Firma predpokladá, že nový automobil s názvom MEGA sa na čínskom trhu stane najpredávanejším automobilom v cenovej kategórii nad 500-tisíc jüanov (zhruba 63,3 tisíca eur). Li tiež uviedol, že v budúcom roku plánuje firma uviesť na trh ďalšie štyri nové modely, z toho tri s plne elektrickým pohonom.
Na čínskom automobilovom trhu tento rok zúri cenová vojna, ktorú začiatkom roka rozpútal americký výrobca elektromobilov Tesla. V prvom polroku cenová vojna niektorým čínskym automobilovým start-upom, napríklad firmám Nio a Xpeng, znížila tržby a prehĺbila straty. Spoločnosti Li Auto sa však tento rok darí zvyšovať zisky aj trhový podiel v cenovej kategórii nad 300-tisíc jenov (zhruba 38-tisíc eur), a to vďaka jej štyrom hybridným modelom s predĺženým dojazdom, ktorými cielia na rodiny.
Spoločnosť Li Auto v období od januára do júla dodala zákazníkom 173 251 vozidiel, čo predstavuje medziročný nárast o 145 percent. V treťom štvrťroku chce automobilka dodať zákazníkom vyše 100-tisíc vozidiel.