Juhokórejská automobilka Hyundai Motor zvýšila v druhom štvrťroku prevádzkový zisk medziročne o 42 percent na rekordných 4,24 bilióna wonov (zhruba tri miliardy eur). Firma to oznámila v tlačovej správe. Zlepšila tiež celoročný výhľad.
Štvrťročné tržby spoločnosti medziročne stúpli o 17 percent na 42,25 bilióna wonov. Automobilka teraz predpokladá, že v celom tomto roku sa tržby zvýšia o 14 až 15 percent. V predchádzajúcej prognóze odhadovala celoročný rast na 10,5 až 11,5 percenta.
Hyundai ťaží aj zo slabšieho kurzu juhokórejského wonu, silného predaja elektromobilov a vyššej výroby. Zlepšenie výhľadu prichádza v čase, keď silnejú obavy z oslabenia dopytu po automobiloch v dôsledku vysokých úrokových sadzieb a pomalšieho hospodárskeho rastu.
Automobilka v druhom štvrťroku predala takmer 1,06 milióna vozidiel, čo je o 8,5 percenta viac ako pred rokom. Predaj áut s plne elektrickým pohonom zvýšila medziročne o 47 percent na takmer 78-tisíc vozidiel.
Hyundai spolu so svojou sesterskou spoločnosťou Kia Motors patrí z hľadiska počtu predaných áut medzi päť najväčších automobiliek na svete. V novembri 2008 Hyundai oficiálne začal sériovú výrobu osobných áut v českých Nošoviciach, zatiaľ čo Kia spustila v decembri 2007 sériovú výrobu osobných áut pri Žiline na Slovensku.