Indická divízia juhokórejskej automobilky Hyundai Motor na budúci týždeň spustí primárnu ponuku akcií. Bude to prvý vstup materskej firmy Hyundai na burzu mimo Južnej Kórey, prvá primárna ponuka akcií automobilky v Indii od roku 2003 a zrejme tiež zatiaľ najväčšia ponuka akcií v Indii.
Očakávané zisky
Hyundai očakáva, že z ponuky získa 3,3 miliardy dolárov. Tieto peniaze chce použiť na posilnenie výskumu a vývoja nových automobilov. Plánuje tiež premeniť Indiu na výrobné centrum pre rozvíjajúce sa trhy.
Automobilka zatiaľ stanovila cenu za jednu akciu v rozmedzí 1 865 až 1 960 rupií. To celú divíziu Hyundai Motor India ohodnocuje až na 19 miliárd dolárov. Materská firma Hyundai plánuje predať na trhu 17,5 percenta akcií, obchodovať by sa s nimi v Bombaji malo začať 22. októbra.
Primárna ponuka bude druhou najväčšou na svete v tomto roku.
Pozícia na indickom trhu
India je tretím najväčším automobilovým trhom na svete. Lídrom trhu je spoločnosť Maruti Suzuki, ktorá vstúpila na burzu v roku 2003. Ďalším veľkým konkurentom firmy Hyundai na trhu je domáca Tata Motors. Hyundai je podľa objemu predaja druhou najväčšou automobilkou v Indii s podielom na trhu osobných áut približne 15 percent. Jednotka Maruti Suzuki má viac ako 40-percentný podiel.
Spoločnosť Hyundai od svojho vstupu na indický trh pred 28 rokmi získala popularitu vďaka svojim cenovo dostupným vozidlám, ako je Santro a SUV Creta. Od roku 2027 plánuje v Indii začať uvádzať na trh nové elektromobily a hybridné autá a zriaďovať nabíjacie stanice. V súčasnosti má Hyundai v Indii jeden výrobný závod s kapacitou výroby 824-tisíc vozidiel ročne. Autá z neho sú určené na domácu výrobu a vývoz. Druhý závod by mal spustiť výrobu v budúcom roku. V nasledujúcich troch až štyroch rokoch chce Hyundai zvýšiť výrobu v krajine o 30 percent.