Do výrobnej prevádzky, ktorá by v rámci zóny mala vyrásť na okraji Malaciek, plánuje Magna investovať 8,5 milióna eur. Závod by sa mal špecializovať na výrobu, skladovanie a dodávateľskú logistiku najmä vnútorných plastových dielcov kabíny auta – najmä podláh, rôznych krytov a priestoru pre rezervné koleso.
Základná výroba by mala bežať na vstrekovacích lisoch, ktoré umožňujú vyrábať plastové dielce želaného tvaru. Časť komponentov by mal závod vyrábať aj vypeňovaním. Polotovary by mali pracovníci továrne ďalej rezať a zvárať, ako aj montovať z nich konkrétne moduly – napríklad podlahu, ku ktorej je v rámci kabíny pripojený aj priestor pre rezervné koleso auta.
Fabriku by si Magna mala prenajímať od developerskej firmy VGP Slovakia, ktorá má v pláne začať stavať ešte v priebehu tohtoročnej jesene. Výrobná hala by mala byť dostavaná v septembri budúceho roka, no nábeh liniek naplánovala Magna až do roku 2018. Vtedy by mali naplno bežať všetky linky závodu, ktorý bude zamestnávať 160 ľudí, z toho 145 bude v trojzmennej prevádzke pracovať vo výrobe.
Vzhľadom na umiestnenie závodu v Malackách je vysoko pravdepodobné, že prinajmenšom pri štarte prevádzky bude dodávať dielce pre bratislavskú továreň nemeckej automobilky Volkswagen. Tomu dodávajú aj niektoré firmy, ktoré budú po dostavaní závodu Magny jej susedmi – napríklad Tower Automotive či Benteler.
V rámci priemyselno-technologickej zóny Eurovalley vyrába okrem nich aj dvojica závodov výrobnej odnože nábytkárskeho reťazca Ikea - Swedwood a Swedspan, ale aj výrobca bezpečnostných dverí Sherlock, či Benteler, Tower Automotive alebo zinkovňa ZinkPower.
Vyrába pre všetky veľké automobilky
Kanadsko-rakúska Magna je jeden z najsilnejších dodávateľov pre výrobu automobilov na svete. Dodáva široké portfólio komponentov pre väčšinu hlavných značiek na trhu vo všetkých kútoch sveta. Jej biznis obsahuje vo vyše troch stovkách divízií dizajn, inžinierske činnosti, testovanie a výrobu komponentov interiérov, sedačiek, dverí, prvkov karosérií a podvozkov, palubnej elektroniky, pohonov, palivových a batériových systémov, striech a systémov pre videnie a signalizáciu.
Vlani dosiahla celá skupina Magna tržby skoro 35 miliárd dolárov a vyše poldruhamiliardový zisk. Vo vyše osemdesiatich vývojových, výrobných a obchodných prevádzkach v tridsiatke krajín zamestnáva zhruba 130-tisíc zamestnancov.
Okrem výroby komponentov realizuje dokonca aj kontraktnú montáž celých áut. Pre rôzne značky skladá ich modely. Hlavná fabrika je v štajerskom Grazi, kde Magna už roky vyrába Mercedes triedy G, no aj športový model Peugeotu a vyrobila už aj vyše milióna vozidiel Mini pre skupinu BMW. V minulosti však vyrábala aj iné Mercedesy či Aston Martin. V krízovom roku 2009 sa Magna pokúsila získať aj priamo vlastnú autoznačku, ako spolumajiteľ Opla, no z projektu napokon zišlo.
Na Slovensku funguje Magna od roku 1994, jej dcérska spoločnosť Magna Slovteca má závod v Novom Meste nad Váhom, kde vyše šesťsto zamestnancov vyrába vonkajšie a vnútorné spätné zrkadlá a už nejaký čas aj smerovky pre BMW, Toyotu, Ford, PSA, Renault, Hyundai, Kiu, Audi, Nissan, Mercedes, Suzuki či Fiat.
Od roku 2006 má firma odštepný závod aj v susedstve trnavskej fabriky PSA Peugeot Citroën. Ten sa z úvodnej dvadsiatky rozšíril už na vyše štyristo zamestnancov, ktorí vyrábajú interiérové prvky ako výplne dverí či prístrojové dosky nielen pre francúzsku skupinu, ale aj pre iné značky.