Japonská automobilka Mitsubishi sa pripojí k aliancii svojich dvoch veľkých domácich konkurentov Honda a Nissan. Informuje o tom agentúra Reuters, ktorá sa odvolala na denník Nikkei.

Celková produkcia troch spoločností predstavuje približne osem miliónov automobilov ročne, vďaka čomu by sa aliancia stala druhým najväčším hráčom na japonskom trhu. Najväčšia automobilka v Japonsku je Toyota, ktorej predaj dosahuje 16 miliónov kusov ročne. Podrobnosti dohody, ktorá umožní spoločnostiam Mitsubishi, Honda a Nissan „prežiť na vysoko konkurenčnom trhu", sú ešte predmetom skúmania, uviedol pre denník Nikkei zdroj oboznámený s problematikou.

Očakáva sa, že zástupcovia spoločností budú teraz diskutovať o štandardizácii softvéru a dopĺňaní svojich produktových radov.

Správa prichádza v čase, keď Nissan, tretí najväčší výrobca automobilov v Japonsku, neustále stráca podiel na svojich dvoch najväčších trhoch, v Spojených štátoch a Číne, ktoré spolu predstavovali polovicu jeho celosvetového predaja vo finančnom roku do konca marca. Minulý týždeň spoločnosť znížila svoj ročný výhľad po tom, ako veľké zľavy v USA takmer úplne vymazali jej zisk za prvý účtovný štvrťrok.

Nissan a Honda v marci oznámili, že zvažujú strategické partnerstvo s cieľom spolupracovať na výrobe komponentov pre elektrické vozidlá a vývoji umelej inteligencie v automobilových softvérových platformách.

Ďalšie dôležité správy

Ilustračná fotografia
Neprehliadnite

Viac spaľovákov, menej elektromobilov. Automobilky menia plány výroby