Spoločnosť Apple na konci minulého týždňa uviedla na americký trh okuliare pre rozšírenú aj virtuálnu realitu Vision Pro.
Prvý nový produkt tejto firmy od roku 2015, keď spoločnosť predstavila smarthodinky Apple Watch, vstupuje na trh preplnený lacnejšími výrobkami od spoločností Meta Platforms, HTC a ďalších, ktoré sa väčšinou obmedzujú na trh videohier a nedokázali nájsť široké uplatnenie.
Cenu okuliarov Apple stanovil na 3 499 dolárov.
Nelichotivé recenzie
Práve vysoká cena je medzi záujemcami o okuliare Vision Pro častou témou. Najdrahšími komponentmi sú kamera, sústava senzorov, špeciálne čipy a ťažko vyrobiteľné displeje.
Analytici, ktorí Vision Pro vyskúšali, tvrdia, že by sa zariadenie mohlo stať hrozbou takmer pre každú veľkú dvojrozmernú obrazovku.
Okuliare je možné ovládať rukami, pohľadom a hlasom. Požívatelia výrobku popri jeho cene vyčítajú v recenziách na internete okrem iného aj to, že je ťažký, veľký, nezaobíde sa bez neustáleho nabíjania a má úzky zorný uhol.
Sociálne siete zaplavili množstvo videí, niekedy nelichotivých, ktoré používateľov Vision Pro zachytávajú v každodenných situáciách.
Vision Pro isn't just great, it's the single greatest piece of tech ive ever used pic.twitter.com/ArBgbkH0UR
— Casey Neistat (@Casey) February 3, 2024
Prehliadač miesto aplikácie
Firma uviedla, že pre zariadenie bolo vyvinutých a je dostupných vyše 600 aplikácií a hier. Aplikáciu pre nový produkt Applu však zatiaľ nevytvára spoločnosť Netflix. Firma uviedla, že spotrebitelia môžu sledovať filmy a seriály vo webovom prehliadači zariadenia.
Aplikáciu pre Vision Pro nechystá podľa agentúry Bloomberg ani YouTube a podľa zdrojov ani služba pre streamovanie hudby Spotify. Na aplikácii pre okuliare s Applom naopak spolupracovala filmová a zábavná spoločnosť Walt Disney.
Limitovaný počet kusov
Drahé okuliare nebudú rýchlym bestsellerom, domnieva sa agentúra Reuters. Apple svoj dodávateľský reťazec uvedomil, aby počítal s výrobou iba jedného milióna kusov, napísal v správe pre investorov analytik Toni Sacconaghi zo spoločnosti Bernstein.
Zatiaľ sú okuliare Vision Pro dostupné len na americkom trhu. Podľa reportéra Marka Gurmana z Bloombergu rokuje Apple s Britániou a Kanadou, kam by sa produkt mal dostať do konca tohto roka.
Neskôr chce firma okuliare rozšíriť do zvyšku Európy a do Ázie. Inžinieri firmy podľa médií tiež pracujú na lokalizácii zariadenia pre Francúzsko, Nemecko, Austráliu, Čínu, Japonsko a Južnú Kóreu.
Rešpektovaný analytik Ming-Čch' Kchuo, ktorý sa firmou Apple a jej produktmi dlhodobo zaoberá, má za to, že firma okuliare uvedie na medzinárodné trhy pri príležitosti celosvetovej konferencie vývojárov Applu. Tá sa koná v júni.