Spoločnosť Apple roky spolupracovala s čínskym automobilovým gigantom BYD v rámci teraz už zrušeného automobilového projektu, pričom vyvíjali batérie s dlhým dojazdom, ktoré položili základy pre dnešné pokročilé technológie. Podľa nemenovaných zdrojov Bloombergu sa spolupráca zameriavala na vývoj systému batérií s použitím článkov na báze fosfátu lítia a železa (LFP).
Technológiu navrhli tak, aby poskytovala dlhší dojazd a vyššiu bezpečnosť než vtedajšie bežné batérie pre elektromobily. Prispôsobili ju pre automobil, ktorý Apple pôvodne plánoval vyrábať. Do projektu investoval zhruba jednu miliardu dolárov ročne, až kým ho v tomto roku vo februári nezrušil.
Nová generácia elektromobilov zabezpečuje dojazd cez tisíc kilometrov. Stačí pridať benzín
Spolupráca medzi Applom a BYD začala približne v roku 2017. BYD prispel skúsenosťami s výrobou a technológiami LFP článkov, zatiaľ čo Apple priniesol odborné znalosti v oblasti návrhu pokročilých batériových modulov a riadenia tepla. Hovorcovia Apple a BYD odmietli komentovať spoločnú prácu. BYD v e-mailovom vyhlásení uviedol, že „koncept Blade batérie pochádza od ich vlastných inžinierov a že BYD vlastní úplné práva na duševné vlastníctvo a patenty k tejto batérii“.
Apple kedysi hľadal kľúčové technológie pre svoj plánovaný elektromobil. Inžinieri BYD predstavili vedúcim predstaviteľom Apple skoré verzie Blade batérie, ktoré ocenili pre ich bezpečnosť a kapacitu na ukladanie energie. Apple sa snažil túto technológiu prispôsobiť na zvýšenie dojazdu plánovaného vozidla.
Spoluprácu na strane Apple viedol bývalý výkonný pracovník spoločností Volkswagen a Porsche Alexander Hitzinger, ktorý dohliadal na dizajn vozidla od roku 2016 do roku 2019. Ďalšiu kľúčovú úlohu zohral Mujeeb Ijaz, známa tvár z neúspešného amerického startupu A123 Systems, ktorý pracoval v Apple od roku 2014 do roku 2020 a viedol tím asi 50 inžinierov so zameraním na batérie.