Americká spoločnosť Apple sa ospravedlnila za reklamu na svoj najnovší iPad Pro, ktorá naštvala množstvo umelcov a zákazníkov. Spoločnosť tiež uviedla, že nebude reklamu vysielať v televízii, ako pôvodne plánovala.
Reklama, ktorá zobrazuje hydraulický lis, ktorý drví množstvo predmetov, ako hudobné nástroje, televízory, knihy, fotoaparáty, plechovky s farbou, vyvolala na sociálnej sieti negatívne reakcie.
Video malo demonštrovať, ako bola kreativita stlačená do najnovšieho iPadu. Viacerí kritici však uvádzali, že reklama v skutočnosti zobrazuje, ako technológia likviduje kreativitu.
Meet the new iPad Pro: the thinnest product we’ve ever created, the most advanced display we’ve ever produced, with the incredible power of the M4 chip. Just imagine all the things it’ll be used to create. pic.twitter.com/6PeGXNoKgG
— Tim Cook (@tim_cook) May 7, 2024
Viceprezident Applu pre marketingovú komunikáciu Tor Myhren vo vyhlásení pre magazín AdAge uviedol, že kreativita je v DNA Applu a pre firmu je nesmierne dôležité navrhovať produkty, ktoré ju podporujú.
Reklama má na účte na sociálnej sieti X generálneho riaditeľa Tima Cooka vyše 56 miliónov zobrazení. Je pod ňou množstvo negatívnych reakcií.