Firmy Apple, Disney, Warner Bros Discovery či Lionsgate pozastavili marketing na platforme X po tom, čo jej majiteľ Elon Musk zdieľal protižidovský príspevok.
Musk v stredu reagoval na príspevok, podľa ktorého Židia podporujú „nenávisť voči belochom“. „Hovoríš presne pravdu,“ napísal k postu podnikateľ.
Jeho krok kritizoval okrem iného Biely dom, podľa ktorého je „neprijateľné opakovať ohavnú lož, ktorá stojí za najsmrteľnejším aktom antisemitizmu v americkej histórii“. Odkazoval tak na konšpiračnú teóriu rozšírenú medzi neonacistami, podľa ktorej majú Židia tajný plán na podporu nelegálnej imigrácie do západných krajín s cieľom podryť autoritu tamojšej bielej väčšiny. Na túto konšpiračnú teóriu sa odvolával okrem iného Robert Bowers, páchateľ útoku na pittsburskú synagógu z roku 2018, pri ktorej zomrelo 11 veriacich.
Vo štvrtok svoju reklamu na X pozastavil technologický gigant IBM a teraz ho nasledovali ďalšie spoločnosti.
Platformu X, predtým známu ako Twitter, prevzal Musk vlani v októbri. Za jeho pôsobenia sa okrem iného uvoľnili pravidlá pre písanie príspevkov, čo podľa kritikov sa otvorilo cestu k nenávistným prejavom alebo šíreniu nepravdivých informácií.
Spory a kontroverzie v občianskej i diplomatickej rovine celosvetovo v posledných týždňoch vyvolala vojna medzi Izraelom a palestínskym radikálnym hnutím Hamas, ktoré 7. októbra z Pásma Gazy zaútočilo na izraelské územie. Tento výpad si vyžiadal na 1 200 obetí, Izraelčania v reakcii začali masívny útok na Gazu. Na tomto území odvtedy prišlo o život vyše 12-tisíc ľudí.