Na internete sa už takmer desaťročie objavujú príspevky, komentáre a blogy, ktoré kritizujú aplikáciu Duolingo, určenú výučbe cudzích jazykov. Vraj zachádza až k emocionálnemu vydieraniu či otravovaniu, aby užívateľov prinútila opätovne sa zapojiť. Niektorí dokonca tvrdia, že manipulatívne notifikácie sú úplne neetické.
Spoločnosti samotnej ale neustále otravovanie prináša zisk. Po prvom štvrťroku 2024 zaznamenala medziročný nárast dennej aktivity používateľov o 54 percent (na viac ako 31 miliónov), rast príjmov o 45 percent a rekordnú ziskovosť. Neprajníci môžu Duolingo nenávidieť, mladší užívatelia ho ale prijímajú a milujú, uvádza Business Insider. „Mladšie vekové skupiny hľadajú spoločnosť, ktorá má špeciálnu, jedinečnú osobnosť, ktorá je zapamätateľná a pôsobí autenticky,“ povedal marketingový konzultant z Philadelphie Brian Honigman.
Povedal, že mladší dospelí a tínedžeri zvyčajne vyhľadávajú značky, ktoré stelesňujú isté hodnoty a záujmy a majú jasný pohľad na svet. „Hľadajú niečo, čo pôsobí viac ako osoba. Duolingo robí fantastickú prácu v tom, že nepôsobí ako mnohé iné značky.“
Duolingo si udržuje protivný charakter nielen v aplikácii a užívateľských notifikáciách, ale aj v občasných televíznych reklamách a pravidelných príspevkoch na platformách ako YouTube, X a najmä TikTok, kde má viac ako 12,5 milióna sledovateľov. Malá drzá sova zostáva sama sebou, konštatuje Business Insider.