Noah Kagan vo svojej knihe neponúka návod, ako rýchlo zbohatnúť. Zakladateľ firmy AppSumo ponúkajúcej výhodné balíky softvérov sám tvrdí, že k 80-miliónovému majetku sa nedopracoval cez noc. Kľúčom k úspechu bolo neotáľať v moment, keď si uvedomil, aký skvelý nápad sa mu v hlave zrodil.

Kagan v roku 2010 spustil aplikáciu AppSumo, ktorá sa zrodila z myšlienky ponúkať zľavnené balíky softvérov majiteľom počítačov. Američan následne poslal e-mail zakladateľovi Imguru, služby na zdieľanie obrázkov populárnej najmä na platforme Reddit, a ponúkol, že bude výmenou za percento z predaja ponúkať zľavenú verziu softvéru. Potom kontaktoval zakladateľa Redditu, aby sa ho opýtal, či by mohol AppSumo zadarmo propagovať na stránke. „Prečo nie? Naši používatelia milujú Imgur. Budú nadšení, že dostanú zľavu,“ reagoval zástupca Redditu.

Kagan nepotreboval počuť viac a dal sa do práce. Vývojárovi v Pakistane zaplatil 48 dolárov, aby preňho vytvoril webovú stránku s tlačidlom pre PayPal platby a ďalších 12 dolárov ho stála doména. Američanovi na vytvorenie miliónovej aplikácie stačil jeden víkend a 60 dolárov.

Začínajúcim podnikateľom radí, aby využili jeho podnikateľský model. Pre portál CNBC dokonca opísal tri kroky, ktorými v priebehu dvoch dní dokážu vytvoriť úspešný biznis:

1. Začnite ihneď

Ľudia sa predtým, než začnú podnikať, snažia toho čo najviac naučiť. Celé dni trávia robením kurzov, čítaním kníh a sledovaním videí na YouTube, aby zlepšili svoje znalosti. V konečnom dôsledku podľa Kagana iba strácajú čas.

„Musíte začať hneď. Nemôžete donekonečna sledovať videá,“ dodal. Úspešní podnikatelia najprv konajú a potom dostanú spätnú väzbu, z ktorej sa učia. Táto skúsenosť je miliónkrát cennejšia a rýchlejšia než akákoľvek kniha alebo kurz.

2. Naučte sa správne pýtať

Založenie malého podniku sa v skutočnosti skladá zo série žiadostí, a preto sa nádejní biznismeni musia naučiť, ako svoje zámery a požiadavky správne odkomunikovať. Nevyhnú sa totiž tomu, že budú v začiatkoch musieť prosiť ľudí, aby boli ich zákazníkmi, partnermi či poradcami.

Podnikateľov najviac desí odmietnutie a Kagan to kedysi cítil rovnako. Časom sa ale naučil s týmito obavami bojovať. Dnes totiž vie, že ľudia, ktorí ho odmietli, pre jeho úspech nakoniec nikdy neboli až takí dôležití.

3. Vyriešte pálčivý problém

Najlepšou stratégiou je pri vytváraní podniku hľadať existujúci dopyt a jeho uspokojenie. Najdôležitejšie je, aby nádejní podnikatelia vyriešili problém, ktorí klientov trápi tak veľmi, že sú za jeho odstránenie ochotní zaplatiť, uzavrel Kagan.

Ďalšie dôležité správy

Tessa Barton
Neprehliadnite

Nápad za milión. Mladá podnikateľka využila éru sociálnych sietí a založila úspešný biznis