Nadnárodná spoločnosť Gen Digital, ktorá vznikla spojením antivírusových firiem Avast a NortonLifeLock, v uplynulom finančnom roku zvýšila čistý zisk o viac ako 61 percent na 1,35 miliardy dolárov. Informovala o tom spoločnosť v tlačovej správe. Čisté výnosy spoločnosti sa za rok do konca marca zvýšili o 19 percent na 3,34 miliardy dolárov.
„V uplynulom roku sme úspešne integrovali Avast a NortonlifeLock a dosiahli ďalší ziskový rast,“ uviedol generálny riaditeľ Vincent Pilette. Dodal, že firma chce pokračovať v inováciách a ponúkať výkonnú a ľahko použiteľnú kybernetickú bezpečnosť, ktorú si každý bude môcť prispôsobiť svojmu digitálnemu životu.
Celoročný prevádzkový zisk sa zvýšil o 24 percent na 1,8 miliardy USD. V prvom štvrťroku terajšieho finančného roka firma očakáva výnosy v rozmedzí 940 až 950 miliónov USD. To je menej, ako čakajú analytici v ankete spoločnosti Refinitiv, ktorí výnosy odhadovali v priemere na 954,2 milióna dolárov.
Firma uviedla, že zákazníci čelia vyšším výpožičným nákladom a vysokej inflácii, a znižujú preto výdavky na produkty kybernetickej bezpečnosti. Gén Digital tiež čelí zvýšenej konkurencii ako zo strany zavedených spoločností, tak menších rivalov, ako je Surfshark.
Do portfólia spoločnosti Gen patria značky Norton, Avast, LifeLock, Avira, AVG, ReputationDefender a CCleaner. Firma produkty a služby v oblasti kybernetickej bezpečnosti, ochrany súkromia a identity poskytuje viac ako 500 miliónom užívateľov vo viac ako 150 krajinách.