Juhokórejské automobilky zápasia so spomalením dopytu v Číne a na ďalších rozvíjajúcich sa trhoch. V Spojených štátoch navyše získavajú späť stratené pozície na trhu ich americkí a japonskí rivali, napísala agentúra Reuters.
Odbyt Hyundaiu vlani zostal bezo zmeny na 4,96 milióna vozidiel. Cieľom automobilky pritom bolo predať 5,05 milióna vozidiel.
Výraznejšie sa vlani nezmenil ani odbyt sesterskej firmy Kia, ktorá tak predala 3,05 milióna vozidiel namiesto plánovaných 3,15 milióna.
Podľa analytikov v tomto roku dopyt po automobiloch v Číne oživí vďaka zníženiu dane z obratu. V Rusku, Brazílii a v ďalších kľúčových rozvíjajúcich sa krajinách však analytici počítajú s pokračujúcim útlmom automobilového trhu.
Hyundai a Kia predpokladajú, že ich súhrnný predaj tento rok stúpne o 1,5 percenta na 8,13 milióna vozidiel z vlaňajších 8,01 milióna. Kia by mala v prvom polroku otvoriť svoju prvú továreň v Mexiku, zatiaľ čo Hyundai plánuje v druhom polroku spustiť výrobu vo svojom štvrtom závode v Číne.
Hyundai a Kia tvoria piateho najväčšieho výrobcu áut na svete. Kia spustila v decembri 2007 sériovú výrobu osobných automobilov pri Žiline, Hyundai zas v novembri 2008 oficiálne začal sériovú výrobu osobných áut v českých Nošoviciach.