Rýchlosť, s akou prišiel plán na reformu školstva z dielne ministerstva školstva, hodnotí pozitívne analytik Inštitútu ekonomických a spoločenských analýz (INESS) Róbert Chovanculiak. Ako uviedol pre TASR, pozdáva sa mu aj snaha reformovať viaceré časti školstva súčasne.
,,Taktiež pozitívne hodnotím výber priorít, ako je liberalizácia trhu s učebnicami, zjednotenie financovania, odstránenie byrokracie a optimalizácia siete škôl," povedal s tým, že toto všetko sú veci, o ktorých potrebe sa dlhodobo vie a diskutuje, ale reálne kroky nikdy neprišli. Ako tvrdí, dôležitou otázkou teraz ostáva aj reálne splnenie tohto plánu a realizácia jednotlivých krokov.
Slovenská komora učiteľov považuje víziu moderného školstva za málo ambicióznu
Analytik tvrdí, že ak by mal vybrať jednu vec, ktorá mu vo vízii rezortu školstva chýba, tak je to ,,väčšie otvorenie školstva novému vetru." ,,Uvítal by som reformu, ktorá umožní vznik a fungovanie nového typu autonómnych škôl, ktoré by nepodliehali existujúcim štátnym kurikulám a mohli by experimentovať nielen s obsahom vzdelávania, ale aj organizovaním a manažmentom celej školy," dodal Chovanculiak.
Medzi strategické opatrenia moderného školstva patrí digitalizácia, debyrokratizácia, zjednotenie financovania škôl pod rezort školstva či otvorenie trhu s učebnicami. Víziu, ako docieliť moderné školstvo, predstavil na piatkovej (13. 11.) tlačovej konferencii minister školstva, vedy, výskumu a športu Branislav Gröhling (SaS). Rezort školstva si vyšpecifikoval 12 opatrení. Ako poznamenal šéf rezortu školstva, nepôjde o reformu, ale o súbor opatrení, ktorým sa chcú v najbližšom období venovať. Niektoré sa už podľa ministra školstva podarilo aj zrealizovať.