Americký Federálny úrad pre letectvo (FAA) požaduje od leteckých spoločností ďalšej kontroly lietadiel Boeing 737 MAX. Ide o automatizovaný systém riadenia letu, označovaný skratkou MCAS, informovala agentúra Reuters. Smernica FAA sa týka 72 strojov registrovaných v Spojených štátoch a 389 lietadiel na celom svete.

Systém riadenia letu MCAS dávajú úrady do súvislosti s dvoma tragickými nehodami lietadiel 737 MAX, po ktorých tieto stroje nesmeli vyletieť do vzduchu viac ako rok a pol. Úradný zákaz bol v USA zrušený vlani v novembri, potom sa pridali aj ďalšie krajiny.

KK31 Schönefeld - Lietadlo Airbus A350 leteckej spoločnosti Qatar Airways pristáva na južnej dráhe nového Letiska Berlin-Brandenburg ako prvé oficiálne lietadlo 4.novembra 2020 v Berlíne. Otvorenie nového Letiska Berlin-Brandenburg (BER) sa uskutočnilo  31. októbra 2020. FOTO TASR/DPA
04.11.2020, Brandenburg, Schönefeld: Ein Airbus A350 von Qatar Airways ist im Landeanflug auf die Südbahn des Hauptstadtflughafens Berlin Brandenburg «Willy Brandt» (BER). Der Flughafen wurde nach langjähriger Verz
Neprehliadnite

EÚ a USA sa dohodli na predĺžení prímeria v spore o dotácie pre Airbus a Boeing

FAA uviedol, že smernica je nevyhnutná, pretože skrytá porucha funkcie systému riadenia letu v kombinácii s ,,neobvyklými letovými manévrami alebo zlyhaním iného systému riadenia letu" by mohla viesť ku zníženej ovládateľnosti lietadla. Kontrolu odporúča všetkým strojom s viac ako 6 000 letovými hodinami. FAA dodal, že chce zdôrazniť význam inšpekcií pre ostatné medzinárodné regulačné orgány a prevádzkovateľov mimo USA.

Lietadlá 737 MAX nesmeli po celom svete do vzduchu od marca 2019. Dve nehody týchto lietadiel zapríčinili smrť celkom 346 ľudí. FAA zákaz odvolal až potom, čo Boeing významne zlepšil bezpečnosť a výcvik pilotov a do MCAS pridal nové prvky.