Americký odevný reťazec Gap zaznamenal po minuloročnej strate v 3. kvartáli súčasného obchodného roka zisk, pričom zisk aj tržby prekonali očakávania. Spoločnosti pomohol najmä dopyt bohatších spotrebiteľov po formálnom oblečení.
Reťazec koncom tohto týždňa oznámil, že za 3. štvrťrok 2022/2023, ktorý sa skončil 31. októbra, dosiahol čistý zisk 282 miliónov dolárov (272,04 milióna eur), čo na akciu predstavuje 77 centov. V rovnakom období minulého roka zaznamenala spoločnosť stratu na úrovni 152 miliónov dolárov (40 centov/akcia).
Analytici so zsikom nepočítali
Po úprave o jednorazové položky vykázal Gap upravený zisk na úrovni 260 miliónov dolárov, čo na akciu predstavuje 71 centov. Spoločnosť tak prekonala očakávania analytikov, ktorí so ziskom nepočítali.
Očakávania analytikov prekonala spoločnosť aj v prípade tržieb. Tie za 3. kvartál 2022/2023 dosiahli 4,04 miliardy dolárov a v medziročnom porovnaní tak vzrástli o 2,5 percenta. Analytici počítali s poklesom tržieb z 3,94 miliardy v 3. kvartáli 2021/2022 na 3,80 miliardy dolárov.
Darilo sa najmä značke Banana Republic. Tá zaznamenala rast tržieb o 8 percent. Zvýšenie tržieb vykázala maloobchodná sieť Gap aj pri značke Old Navy, a to o 2 percentá.