Americký odevný reťazec Gap zlepšil odhad tohtoročných tržieb po tom, ako za prvý štvrťrok vykázal výsledky, ktorými prekonal očakávania. Podporili ich najmä rovnomenná značka Gap a značka Old Navy.
Spoločnosť uviedla, že za prvý kvartál dosiahla čistý zisk 158 miliónov dolárov, zatiaľ čo v rovnakom období minulého roka vykázala stratu na úrovni 18 miliónov dolárov. Zisk po úprave o jednorazové položky predstavoval na akciu 41 centov oproti strate päť centov v prvom kvartáli minulého roka. Spoločnosť tak v tomto ukazovateli výrazne prekonala očakávania, keďže analytici počítali s upraveným ziskom na akciu na úrovni 14 centov.
Tržby sa zvýšili o 3,4 percenta na 3,39 miliardy dolárov a aj v tomto prípade spoločnosť prekonala očakávania analytikov. Tí predpokladali, že tržby dosiahnu 3,29 miliardy dolárov. Tržby z kamenných obchodov vzrástli o tri percentá a tržby z online predaja o päť percent, pričom tieto tržby sa na celkovom objeme tržieb podieľali 38 percent.
Celkový objem tržieb vylepšili najmä značky Old Navy a Gap. V prvom prípade sa porovnateľné tržby (z obchodov otvorených viac než rok) zvýšili o tri percentá, zatiaľ čo za rovnaké obdobie minulého roka medziročne o jedno percento klesli. Aj v druhom prípade rast dosiahol tri percentá.
Spoločnosti sa začína vyplácať nová stratégia, ktorá sa menej zameriava na propagáciu a pozornosť viac sústreďuje na skvalitňovanie sortimentu. V reakcii na výsledky za prvý štvrťrok firma Gap zlepšila odhad vývoja tržieb na celý tento rok.