Americký národný úrad pre bezpečnosť cestnej dopravy (NHTSA) zahájil 30 vyšetrovaní, v ktorých vyšetruje aj desať smrteľných nehôd elektromobilov Tesla od roku 2016. Preverí, či na vine nebol poloautomatický systém nazývaný autopilot. Vyšetrovatelia podľa agentúry Reuters zatiaľ nevylúčili vinu autopilota, ktorý prebral niekoľko jazdných úkonov, v troch z 30 nehôd od roku 2016.

NHTSA môže nariadiť stiahnutie vozov, ak sa domnieva, že sú chybné a predstavujú pre účastníkov premávky prílišné riziko. Tesla sa k záležitosti zatiaľ nevyjadrila.

Iný americký úrad - Národná komisia pre bezpečnosť dopravy (NTSB) - skôr uviedol, že autopilot bežal najmenej pri troch smrteľných nehodách vozov Tesla. Autopilot, ktorý umožňuje vodičom nemať ruky dlhší čas na volante, nemá podľa NTSB dostatok systémových záruk.

Elon Musk
Neprehliadnite

Elon Musk predstavil nový elektromobil Tesla, Model S Plaid má absurdnú rýchlosť

Výrobca elektrovozidiel predstavil autopilota v roku 2015. Po smrteľnej nehode so zapnutým autopilotom požiadal vodičov, aby aj pri jeho používaní nepúšťali volant a boli vždy pripravení prevziať kontrolu nad vozidlom. Automobilka tvrdí, že konanie s autopilotom je bezpečnejšie ako bez neho.

Vec pritiahla v Spojených štátoch znovu pozornosť po 17. apríli, kedy pri nehode zahynuli dvaja muži v Texase. Polícia sa domnieva, že v tom čase nebol za volantom ani jeden z nich.

Práve nehodami vozov Tesla argumentovala pri stredajšom zamietavom hlasovaní o nariadeniach, ktoré mali urýchliť prijímanie samoriadené vozov, predsedníčka obchodného výboru Senátu amerického Kongresu Maria Cantwellová. „Zdá sa, že každý druhý týždeň počujeme o ďalšom vozidle, ktoré havarovalo, keď ho riadil autopilot," povedala podľa Reuters Cantwellová.