Tento rok opäť potvrdil trend rastu online predaja. Kupujúci v piatok do 16:00 hodiny minuli na internete 643 miliónov dolárov (566,42 milióna eur). Podľa spoločnosti Adobe Analytics, ktorá sleduje transakcie na 80 zo stovky najvýznamnejších online portálov, najväčší medziročný nárast (až o 28 percent) zaznamenali smartfóny.

Výdavky za nákupy online by v priebehu piatka mali dosiahnuť až 6,4 miliardy dolárov a nie je vylúčené, že prekonajú aj 6,6 miliardy dolárov, ktoré Američania minuli počas Cyber Monday (kybernetický pondelok). Tržby počas Dňa vďakyvzdania medziročne vzrástli o 28 percent na 3,7 miliardy dolárov.

Národná maloobchodná asociácia predpovedá, že sviatočný predaj v novembri a decembri stúpne o 4,3 až 4,8 percent na 717,45 až 720,89 miliardy dolárov. Za posledných päť rokov dosahoval priemerný medziročný nárast 3,9 percent.

Podľa prieskumu agentúry Reuters približne 38 percent amerických spotrebiteľov plánuje nakupovať počas Čierneho piatka a šiesti z desiatich chcú vybaviť svoje sviatočné nákupy práve počas tohto dňa.