Banky z Wall Street varovali, že v rámci ďalšej vlny náborov obmedzia príjem zamestnancov z Francúzska, ak nedôjde k zastropovaniu nákladov na prepúšťanie dobre platených obchodníkov. Ide o hlavné opatrenie, ktoré francúzska vláda vynechala z pripravovaného reformného balíka s cieľom posilniť postavenie Paríža ako hlavného finančného centra Európy.

Zastropovanie výšky odškodného pri výpovedi z dôvodu nadbytočnosti malo byť súčasťou „zákona o atraktivite“, o ktorom tento týždeň rokoval francúzsky parlament. K jeho zahrnutiu však podľa Financial Times nedošlo, keďže zákonodarcovia hľadajú spôsoby, ako ho implementovať v súlade s pracovným právom krajiny.

Za zmeny lobujú najmä americké investičné banky ako JPMorgan, Morgan Stanley, Citi, Goldman Sachs a Bank of America, ktoré po brexite prijali alebo premiestnili stovky zamestnancov do Paríža. Profitovať by z nich mohli ale aj francúzske banky. Niektoré americké banky uviedli, že ich budúci rozvoj závisí čiastočne od ďalšieho uvoľňovania pracovných zákonov vrátane tých, ktoré sa týkajú obchodníkov považovaných za „kľúčových rizikových hráčov“.

„Ďalší nábor by sme reálne zvažovali iba vtedy, keď by sa francúzske predpisy v oblasti práce skutočne prispôsobili týmto druhom cyklických aktivít,“ povedal výkonný pracovník jednej z amerických bánk v Paríži. Výška odškodného pri výpovedi z dôvodu nadbytočnosti môže byť v prípade parížskych zamestnancov zarábajúcich vyše milión eur ročne až päťkrát vyššia než v Londýne.

Cieľom návrhu, ktorý prechádza revíziou, je zaviesť konkrétnejšie limity na odškodné tak, aby neprekročilo hranicu pol milióna eur. Zahrnutie stropov do reformného balíka býva z právneho hľadiska náročné.

Poslanec Alexandre Holroyd, ktorý má reformný balík na starosti, uviedol, že francúzske predpisy majú ochrannú funkciu, no nikdy neboli navrhnuté tak, aby nadmerne kompenzovali obchodníkov. Finančný trh je podľa neho miestom s vysokou úrovňou volatility a fluktuácie v počte zamestnancov. „Je to nevýhoda toho, že dostávate zaplatené neprimerane vyššie sumy než 99 percent ľudí,“ dodal.

Ďalšie dôležité správy

Závod Airbus vo Francúzsku. Konečná montážna dielňa.
Neprehliadnite

Je dnes francúzska ekonomika silnejšia ako nemecká?