Paul a Rachelle Baronovci rozbehli podnikanie na Amazone. Umývateľná plienka na plávanie, ktorú navrhli pre syna, sa rýchlo stala bestsellerom vďaka algoritmu online predajcu. Spokojní rodičia dostávali päťhviezdičkové hodnotenia a pochvalné recenzie, čo zvyšovalo viditeľnosť produktu a prilákalo ďalších kupujúcich. Zdalo sa, že ich úspech bude rásť nezastaviteľnou rýchlosťou.
Potom však prišla jedna negatívna recenzia, ktorá všetko zmenila, uvádza Bloomberg. „Plienka prišla použitá a bola pokrytá škvrnami od výkalov,“ napísal nakupujúci v recenzii s jednou hviezdičkou. „Nič nemohlo byť odpornejšie!! Predpokladám, že ju niekto vrátil po použití a firma ju jednoducho neskontrolovala a poslala ju ďalej ako novú. Tieto škvrny neboli malé. Bol som extrémne znechutený.“ Najhoršie na tom bolo, že recenzia obsahovala fotografie škvŕn.
Baronovci opakovane tvrdili Amazonu, že nie sú na vine a že recenzia by mala byť odstránená. Napriek tomu zostala na stránke, spôsobujúc trvalé škody. Pár tvrdí, že dlhuje 600-tisíc dolárov vrátane pôžičky zabezpečenej ich domom, čo komplikuje možnosť podať návrh na bankrot. Z predaja plienok dokážu splácať dlh a objednávať ďalší tovar, ale nezostáva im na živobytie.
„Posledné štyri roky zanechali emocionálnu spúšť,“ povedal Paul Baron. „Nakupujúci si môžu myslieť, že vrátenie plienky s výkalmi na Amazon je spôsob, ako získať peniaze späť, ale my sme malý rodinný podnik, vďaka nemu platíme hypotéku.“
Amazon odstránil recenziu niekoľko hodín po tom, čo Bloomberg zverejnil tento príbeh. „Keď sme sa o tomto incidente dozvedeli pred štyrmi rokmi, rýchlo sme zlepšili náš proces vracania produktov, aby sme zabránili opätovnému predaju použitých položiek ako nových,“ uviedol v e-maile hovorca Amazonu Chris Oster.