Americká spoločnosť Amazon v EÚ prehrala boj o pozastavenie požiadavky ohľadom internetovej reklamy.

Najvyšší súd Európskej únie podporil únijné regulačné orgány a uviedol, že záujmy EÚ prevažujú nad hmotnými záujmami internetového predajcu.

Na základe nariadenia Únie o jednotnom trhu digitálnych služieb, ktoré začalo platiť vlani, bol Amazon označený za veľkú internetovú platformu, na ktorú sa vzťahujú prísne pravidlá na boj s nezákonným a škodlivým obsahom.

Amazon tvrdí, že definícii veľkej internetovej platformy nezodpovedá.

Spoločnosť následne napadla požiadavku nariadenia na zverejnenie úložiska obsahujúceho podrobné informácie o jej internetovej reklame. Požiadala tiež o predbežné opatrenie dovtedy, kým súd vo veci nerozhodne.

Súd nižšej inštancie vlani v septembri žiadosti Amazonu vyhovel. Európska komisia sa následne obrátila na Najvyšší súd Európskej únie. Súdny dvor EÚ v Luxemburgu príkaz na pozastavenie zrušil a žiadosť Amazonu o predbežné opatrenie zamietol.

„Pozastavenie by viedlo k meškaniu, potenciálne o niekoľko rokov, pri plnom dosahovaní cieľov nariadenia o jednotnom trhu digitálnych služieb, a teda by potenciálne umožnilo pretrvávanie alebo rozvoj internetového prostredia, ktoré ohrozuje základné práva,“ uviedol súd.

Ďalšie dôležité správy

In this photo illustration, Claude AI logo is seen on a
Neprehliadnite

Amazon bojuje proti ChatGPT novou AI s názvom Claude. Má byť najlepšia zo všetkých