Etihad Airways sa dohodli na prevzatí 49-percentného podielu v Alitalii koncom júna. Del Torchio dodal, že zástupcovia vedenia oboch spoločností sa stretnú cez víkend a budú sa snažiť dokončiť dohodu o spojení čo najskôr.
Záverečnú dohodu brzdí vyjednávanie o prepustení tisícok zamestnancov a reštrukturalizácii dlhu Alitalie, čo sú hlavné podmienky arabských aeroliniek na dokončenie dohody. Generálny riaditeľ Etihad James Hogan minulý týždeň uviedol, že dohoda by mohla byť dokončená ešte v júli.
Veritelia Alitalie, medzi ktorých patria dve najväčšie talianske banky Intesa Sanpaolo (na Slovensku vlastní VÚB) a UniCredit (na Slovensku UniCredit Bank), sa už v podstate dohodli na reštrukturalizácii časti dlhu. Agentúra Reuters však s odvolaním na správy od informovaného zdroja uviedla, že talianska pošta, ktorá investovala do Alitalie vlani v rámci záchrany aeroliniek organizovanej vládou, má výhrady k ďalším investíciám do firmy, čo by mohlo byť prekážkou pri dokončení dohody. Pošta vlastní v aerolinkách pätinový podiel.
Alitalia vznikla v roku 1946. Len niekoľkokrát sa jej podarilo dosiahnuť celoročný zisk a pred svojou privatizáciou v roku 2008 opakovane potrebovala štátnu pomoc.
Aerolinky Etihad finančne podporuje vláda emirátu Abú Zabí. Spoločnosť vznikla pred desiatimi rokmi a patrí medzi najrýchlejšie rastúce na svete. Masívne rozširuje flotilu lietadiel a vlastní podiely v spoločnostiach Air Berlin, Air Seychelles, Virgin Australia, Aer Lingus či Jet Airways. Podiel v Alitalii ponúka Etihadu napojenie na štvrtý najväčší turistický trh v Európe.
Čistý zisk Etihad Airways vlani vzrástol o 48 percent na rekordných vyše 46 miliónov eur a tržby sa zvýšili o 27 percent na viac ako 4,5 miliardy eur. Firma vlani prepravila takmer 12 miliónov cestujúcich a 487-tisíc ton nákladu.