Po začatí predaja na Deň nezadaných, takzvaný Singles Day, tržby najväčšieho čínskeho internetového predajcu Alibaba prekonali minuloročný rekord. Ľudia si prostredníctvom jeho webu už pol hodiny po polnoci miestneho času (v utorok 17:30 SEČ) objednali okolo 16 miliónov zľavnených produktov za viac než 56 miliárd dolárov.

Najväčšia internetová nákupná akcia na svete sa tento rok koná štyri dni. Deň nezadaných sa ukazuje ako úspešnejšia akcia než oba hlavné svetové predvianočné výpredajové dni, označované ako Čierny piatok (Black Friday) a Kybernetický pondelok (Cyber ​​Monday) dohromady, poznamenala agentúra Reuters. Predajná akcie Singles Day sa koná v kontexte oživenia čínskej ekonomiky po korona kríze.

Holiday Shopping
Neprehliadnite

Nie je to len o zľavách. Black Friday je aj sviatok podvodníkov

Deň nezadaných vznikol v Číne v 90. rokoch ako sviatok všetkých nezadaných, v roku 2009 z neho ale internetový predajca Alibaba urobil nákupnú horúčku. Tento rok internetový predajca zahájil predajnú akciu skôr, aby dostali viac priestoru menej známe značky. Prvé zľavy začal ponúkať od 1. do 3. novembra, akcia vrcholí v stredu. Hrubý objem tovaru, teda peniaze zinkasované za predaj, vykáže Alibaba za 11 dní, a nie za 24 hodín.

Nákupnú horúčku spravidla sprevádzajú živé vystúpenia. Tento rok prostredníctvom streamu vystúpila v utorok na galavečere Alibaba speváčka Katy Perry. Alibaba zákazníkom ponúka okrem iného aj to, aby si objednali hneď skraja akcie, a dostali tak lepšiu ponuku. Nabáda ich tiež k tomu, aby hrali mobilné hry a kombinovali svoje nákupy z rôznych obchodov.

Zakladateľ Amazonu Jeff Bezos
Neprehliadnite

Jeff Bezos predal akcie Amazonu za viac ako tri miliardy dolárov

Solídny výsledok akcie znamená úľavu pre internetového predajcu Alibaba, ktorý za týždeň stratil zhruba desať percent svojej trhovej hodnoty. Minulý utorok totiž burzy v Šanghaji a Hongkongu nečakane zrušili primárnu verejnú ponuku akcií jeho finančne technologickej divízie Ant Group. Oficiálnym dôvodom boli zmeny v regulácii. Podľa niektorých médií šéf Alibaba Jack Ma zrejme doplatil na na to, že sa ako jeden z mála čínskych podnikateľov odvážil verejne oznamovať svoje názory na finančnú reguláciu.