TREND sa okrem iného v aktuálnom čísle venuje problému kolabujúcej dopravy v Bratislave a okolí a analyzuje dôvody, prečo sú zápchy dennodennou realitou.
V týchto mesiacoch sa totiž rozbiehajú miliardové investície: Výstavba bratislavského obchvatu D4, rýchlocesty R7 smerom do Dunajskej Stredy, rozšírenie D1 smerom na Senec. To všetko by malo priniesť šoférom okamžitú úľavu.
Niektoré projekty sa skomplikovali a práve teraz sa rozhoduje o rozuzlení. Potom sú tu aj také cesty, ktoré majú sľubnú perspektívu, aj keď sa o nich nehovorí. Napríklad obchvat Ivanky pri Dunaji, Pezinka alebo Vrakune. Aj v ich prípade môžu padnúť v týchto dňoch dôležité rozhodnutia.
Keďže je téma bratislavskej dopravy taká horúca a diskutovaná aj medzi širokou verejnosťou, TREND sa na svojej facebookovej stránke obrátil na čitateľov s cieľom zistiť, aké riešenie by podľa nich najviac pomohlo kolabujúcej doprave v Bratislave. Na výber mali nasledujúce možnosti:
- Vybudovanie obchvatu - diaľnice D4
- Posilnenie hlavných prístupových ciest do mesta
- Lepšia verejná doprava - častejšie vlaky, nové buspruhy, atď.
- Prísnejšia regulácia parkovania...
- Iné - špecifikujte v komentári
Reakcií prišli desiatky, časť z nich bola skôr odľahčená. Jeden z diskutérov navrhol presťahovať premiéra Fica, ministra vnútra Kaliňáka aj ministra dopravy Érseka do Dunajskej Lužnej (obce, kde sú často veľké zápchy). Ďalší by Bratislavu zrovnal so zemou, lebo je to tam celé také zlé, že to už nikto do poriadku nedá. Do tretice spomeňme nápad usporiadať každý deň samit EÚ.
Komentárov z kategórie humorné bolo len zopár. Dominovali seriózne. Zaujímavé je, že výraznú prevahu medzi diskutérmi mali podporovatelia vlakov a MHD a prísnejšej regulácie parkovania. K jednému, k druhému alebo k obom sa priklonilo zhruba 60 ľudí.
Vybudovanie diaľničného obchvatu D4 a nových vstupných ciest preferuje ani nie desiatka respondentov. Zhruba toľko ľudí sa postavilo za kompromis - treba podporovať verejnú dopravu ale aj budovať nové cesty.
Prišli aj ďalšie nápady, ktoré neboli obsiahnuté v anketovej otázke. Napríklad postaviť cyklochodníky alebo vytvoriť pracovné miesta v regiónoch mimo Bratislavy, aby sa v hlavnom meste nekoncentrovalo toľko ľudí.
Častou požiadavkou riešenia kolabujúcej dopravy bolo aj vybudovanie metra. S tým sa však veľmi počítať nedá, keďže Bratislava ťažko hľadá peniaze aj na omnoho jednoduchšie a lacnejšie projekty. Pozitívne je aspoň to, že sa chystajú investície do železničných staníc a zastávok, ktoré majú slúžiť ako nosný systém verejnej dopravy.
Pozriete si desiatku príspevkov, ktoré sme vyhodnotili ako najzaujímavejšie: