Nároky na záručné opravy či reklamácie tovaru zakúpeného v reťazci Baumax si možno uplatňovať po 31. októbri, kedy došlo k zániku spoločnosti, na adrese sídla obchodníka a nie v prevádzkach, ktoré už v súčasnosti nesú obchodné meno Obi.
Adresa obchodníka:
- bauMax SR, s.r.o., Hodonínska 25, 841 03 Bratislava
- Tel. č.: 0850 311 711
- E-mail: [email protected]
Pre spotrebiteľov to nie je príliš veľká výhra, pretože na zverejnenej adrese nemusí byť, na rozdiel od bežnej prevádzky, vždy prítomný pracovník, ktorý je reklamáciu povinný prijať a spísať protokol. Ako upozornil portál časopisu dTest, administratívne sídlo dokonca nemusí byť prispôsobené na príjem určitých typov reklamácií, čo celý proces ešte viac komplikuje.
Reklamáciu nie je potrebné uplatňovať osobne. Spoločnosť môžno kontaktovať aj emailom alebo listom s popisom vád a priloženou fotografiou tovaru. Zákazník by mal podľa zákona dostať odpoveď do 30 dní, po uplynutí tejto lehoty má právo na odstúpenie od zmluvy.
„Ak však obchodník vyzve spotrebiteľa, aby vec poslal kvôli vybaveniu reklamácie, lehota nebeží a zákazník musí dopraviť vadný tovar obchodníkovi. Po úspešnej reklamácii má potom samozrejme právo, aby mu boli preplatené nákldy, ktoré v súvislosti s reklamáciou vynaložil," upozorňuje právny poradca dTestu Miloš Borovička.
V prípade krachu, insolvenčného konania alebo zániku spoločnosti likvidáciou má spotrebiteľ šance na opravu tovaru alebo vrátenie peňazí minimálne, aj keď táto možnosť teoreticky existuje. V praxi však prinesie viac starostí ako úžitku.