Pred troma rokmi v parlamentných voľbách kotlebovci skončili v Detve tretí so ziskom 10,8 percenta hlasov, len o necelý percentný bod za SNS. Prvenstvo si vtedy uhájil Smer-SD, ktorý oslovil 37,3 percenta Detvanov. To si kotlebovci dobre uvedomujú, preto na vládnu stranu „kydali“ zo všetkých strán. V posledných voľbách župana už M. Kotleba taký úspešný nebol - v Detve dostal 25 percent hlasov, kým jeho súper Ján Lunter 51 percent.
Detva bola tento týždeň pre M. Kotlebu a jeho partiu tvorenú Milanom Mazurekom, Milanom Uhríkom a Martinom Beluským len jednou z mnohých zastávok. V rámci predvolebných mítingoch na prezidenta a eurovoľby navštívili Martin, Krompachy, Rimavskú Sobotu a v piatok mali v pláne zamieriť do Kežmarku.
Všetko sú to menšie a naoko nepodstatné mestá, ktoré spadajú do vzorca pre ideálne teritórium. Okolo Detvy pritom nenájdete ani jeden bilbord kotlebovcov. Na bilbordoch v meste a okolí ich rozložil predovšetkým kandidát Smeru-SD Maroš Šefčovič, ale zopár ich majú aj Zuzana Čaputová a Milan Krajniak. Ten za obchodom Lidl umiestnil svoje bilbordy len 20 metrov od seba. Pre istotu.
„Ja si cením, že prišiel a našiel si čas. Budem asi voliť Čaputovú, ale chcela som ho počuť. To, čo sa deje v politike, je svinstvo,“ vraví pred mítingom asi 50-ročná žena. Na míting prišla s kamarátkou, ktorá drží v ruke koláč. Tá tvrdí, že čo má chudák M. Kotleba robiť, keď s ním nechce nik hlasovať? Obraz martýrov je to, čo prinášajú kotlebovci do Detvy.
Predvolebné bilbordy Milana Krajniaka v Detve Zdroj: Jozef Tvardzík
Tajní policajti v kulturáku
Pre miestnych je tento míting akási spoločenská udalosť, na ktorej
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?