Do supermarketov Billa zákazníci v týchto horúčavách prichádzajú nakupovať najmä ráno a potom až v neskorších popoludňajších hodinách. „Oproti iným obdobiam v roku je výrazný nárast taktiež navečer,“ uviedla hovorkyňa Lucia Borovičková.

„Tropické teploty sa na chovaní zákazníkov prejavujú tak, že ľudia častejšie návštevu obchodu odložia radšej až na večer, a vyhnú sa tak poludňajším hodinám, kedy sú vonkajšie teploty najvyššie,“ potvrdzuje riaditeľ predaja Expert Elektro Robin Weintritt.

Podľa hovorkyne e-shopu Mall.cz Michaely Gregorovej horúčavy tradične zvyšujú predaj všetkého, čo ponúka ochladenie. „Desaťnásobne viac oproti bežným dňom sa predávajú ventilátory a klimatizácia, päťnásobne vyšší je záujem o slnečníky,“ dodala.

Tropické teploty zvyšujú návštevnosť outletového centra Freeport Hatě, ktoré sa stáva počas prázdnin zastávkou na ochladenie pre vodičov, ktorí cestujú na dovolenku k moru. „Vzhľadom k tomu, že naše centrum leží na dôležitej turistickej trase smerom do Chorvátska, vodiči ho využívajú o to viac počas tropických dní ako miesto pre medzizastávku a odpočinok,“ uviedol riaditeľ centra Jan Prochádzka.

Horúce dni taktiež prajú nákupom potravín on-line. „Ľudia chcú byť vonku a logicky taktiež klesá ochota ťahať sa s ťažkými nákupmi. V aktuálnom teplom počasí registrujeme o 30 percent viac objednávok v porovnaní s chladnejšími dňami, rastie taktiež priemerná hodnota objednávky, a to o približne 10 percent,“ uviedla Tomáš Čupr z Rohlik.cz.

Naopak, nákupy nepotravinárskeho tovaru ľudia odkladajú. „Vlna horúčav sa môže prejaviť krátkodobým poklesom on-line nákupov niektorých produktov, ale situácia sa vždy veľmi rýchlo vracia k štandardu,“ uviedla hovorkyňa internetového obchodu Alza.cz Šárka Jakoubková.