Obraty e-shopov strmo rastú . Odborníci radia, že teraz je najvyšší čas naskočiť do rozbehnutého vlaku. Na slovenskom trhu za marec 2020 vzrástol medziročne objem online predaja až o 54 percent. Nejde však o krátkodobý jav a do východiskovej situácie pred prepuknutím pandémie sa podľa všetkého už nikdy nevrátime.
Využívajte marketplaces
Zjednodušene je možné marketplace charakterizovať ako platformu, ktorá spája nakupujúcich s predávajúcimi. Nepredáva vlastné produkty a ani ich nenakupuje od e-shopov, ktoré má pod sebou. Marketplaces sú pre obchodníkov veľmi zaujímavé príležitosti ako sa dostať k novým zákazníkom, prípadne aj na úplne nové trhy bez toho, aby museli do tejto aktivity investovať veľké peniaze. Dnešná internetová generácia totiž nerieši, odkiaľ tovar príde, pokiaľ vie, že príde včas a od overeného predajcu.
Marketplaces sú vhodné pre veľké aj malé e-shopy s rôznym zameraním. Každý obchodník má svoju vlastnú administráciu, pričom uskutočnené objednávky spravila každý vybavuje sám za seba, vrátane logistiky.
Výhodou využívania marketplaceu je okrem oslovenia väčšieho okruhu potenciálnych zákazníkov a pravdepodobne vyšších tržieb aj úspora nákladov na marketing. Nevýhodou sú pravidelné poplatky a provízie z predaného tovaru, prípadne náročnejšia administrácia. Stále však ide o takzvané win-win riešenie pre obchodníkov, ako aj pre prevádzkovateľa marketplaceu. Medzi najznámejšie marketplaces patrí napríklad Amazon, ebay či Alibaba, no svoj vlastný majú aj Mall či Alza.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?