Vedec s izraelskými koreňmi v mladosti utrpel vážne popáleniny na dvoch tretinách tela a mnohé jeho zistenia vychádzajú zo zážitkov v nemocničnom prostredí. S manželkou a dvoma deťmi žije v Severnej Karolíne. Bratislavu navštívil na pozvanie konzultačnej spoločnosti Maxman Consultants, ktorá pôsobí v oblasti rozvoja ľudských zdrojov.

Autor bestsellerov Aké drahé je zadarmo, Ako klameme či Psychológia peňazí odhaľuje chyby, ktoré systematicky robia ľudia pri svojich rozhodnutiach.

Vo vypredanej sále Fakulty informatiky a informačných technológií STU v Bratislave to vysvetľoval aj na príklade poisťovne, ktorá ho oslovila so žiadosťou o pomoc pri presúvaní pacientov z liečby značkovým liekom na generický. Spoločnosť poslala ľuďom list s prosbou o zmenu a vysvetlením, že tým výrazne ušetrí pacient aj poisťovňa. Klienti nereagovali, poisťovňa teda poslala ďalší list s ponukou, že generický liek bude mať pacient celý rok zadarmo. Magická ponuka ZADARMO! zabrala, ale nie dostatočne. Počet ľudí, ktorí zmenili liečbu sa zvýšil o desať percent.

Aké chyby robíme? Autor bestselleru Ako klameme prednášal v Bratislave

Behaviorálny ekonóm Dan Ariely Zdroj: Tomáš Halász

Najjednoduchšie podľa D. Arielyho by bolo poslať pacientom list s informáciou, že 

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa