Vedec s izraelskými koreňmi v mladosti utrpel vážne popáleniny na dvoch tretinách tela a mnohé jeho zistenia vychádzajú zo zážitkov v nemocničnom prostredí. S manželkou a dvoma deťmi žije v Severnej Karolíne. Bratislavu navštívil na pozvanie konzultačnej spoločnosti Maxman Consultants, ktorá pôsobí v oblasti rozvoja ľudských zdrojov.
Autor bestsellerov Aké drahé je zadarmo, Ako klameme či Psychológia peňazí odhaľuje chyby, ktoré systematicky robia ľudia pri svojich rozhodnutiach.
Vo vypredanej sále Fakulty informatiky a informačných technológií STU v Bratislave to vysvetľoval aj na príklade poisťovne, ktorá ho oslovila so žiadosťou o pomoc pri presúvaní pacientov z liečby značkovým liekom na generický. Spoločnosť poslala ľuďom list s prosbou o zmenu a vysvetlením, že tým výrazne ušetrí pacient aj poisťovňa. Klienti nereagovali, poisťovňa teda poslala ďalší list s ponukou, že generický liek bude mať pacient celý rok zadarmo. Magická ponuka ZADARMO! zabrala, ale nie dostatočne. Počet ľudí, ktorí zmenili liečbu sa zvýšil o desať percent.
Behaviorálny ekonóm Dan Ariely Zdroj: Tomáš Halász
Najjednoduchšie podľa D. Arielyho by bolo poslať pacientom list s informáciou, že
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?