Pinduoduo je významným hráčom v čínskom prostredí elektronického obchodu a od svojho založenia v roku 2015 sa etabloval ako jeden z najdravejších hráčov na tamojšom trhu. Spoločnosť, ktorú založil Colin Huang, bývalý inžinier Google, je považovaná za tretiu najväčšiu e-commerce platformu v Číne. Zameriava sa najmä na lacné neznačkové produkty a využíva model „od spotrebiteľa k výrobcovi“.
V roku 2022 spoločnosť Pinduoduo urobila významný krok na medzinárodných trhoch spustením platformy Temu. Odvtedy zaznamenala pozoruhodný finančný rast, pričom príjmy vzrástli z deviatich miliárd dolárov v roku 2020 na 35 miliárd dolárov v roku 2023. Spoločnosť tiež prešla zo straty do ziskovosti, keď v roku 2023 dosiahla čistý príjem 8,45 miliardy dolárov. Tento obrat výrazne zvýšil záujem investorov.
Za druhý kvartál firma vykázala tržby vo výške 13,6 miliardy dolárov, čo bolo pod konsenzuálnym odhadom analytikov oslovených agentúrou Visible Alpha. Generálny riaditeľ Lei Chen priznal, že spoločnosť čelí „mnohým výzvam“.
„Hoci nás povzbudzuje solídny pokrok, ktorý sme dosiahli v niekoľkých uplynulých štvrťrokoch, vidíme pred sebou ešte veľa výziev,“ uviedol L. Chen.
Viceprezident pre financie Jun Liu dodal: „Pri pohľade do budúcnosti bude rast tržieb nevyhnutne čeliť tlaku v dôsledku silnejúcej konkurencie a vonkajších výziev. Ziskovosť bude pravdepodobne tiež ovplyvnená, keďže budeme naďalej odhodlane investovať.“
Aj konkurenčná spoločnosť Alibaba začiatkom tohto mesiaca vykázala štvrťročné hospodárske výsledky, ktoré zaostali za očakávaniami analytikov. Internetoví predajcovia v Číne čelia náročnému prostrediu, ktoré ovplyvňuje slabá ekonomika a nový krok Amazonu, ktorý začal na svojej webovej stránke prezentovať čínskych dodávateľov v sekcii, ktorá ponúka americkým spotrebiteľom lacné oblečenie a domáce potreby priamo z Číny.