Zložité rokovania prebiehali vyše dva roky, okrem druhého najväčšieho gréckeho letiska Solún (na fotografii), ktorým ročne prejde šesť miliónov cestujúcich, sa týkali napríklad aj Kréty a Rodosu.

Všetky letiská sú mimoriadne dôležité pre grécky cestovný ruch, a v súčasnom stave podľa nemeckých médií nevyhovujú. Ročne nimi prejde 25,3 milióna zahraničných dovolenkárov.

Fraport založil v Grécku spoločnosť Fraport-Greece a zverejnil, že za koncesiu zaplatil vyše 1,23 miliardy eur. Navyše do roku 2020 má do rozširovania terminálov, zveľadenia pôvodných, modernizácie technologického vybavenia a služieb investovať 400 miliónov eur a prinesie aj know-how i skúsený manažment.

Podľa nemeckého portálu airliners.de je to v zadlženom Grécku jedna z najväčších zahraničných investícií. Nemeckú prítomnosť majú na letiskách v Mykonose a Santorini cestujúci pocítiť o pár týždňov na takých maličkostiach, ako je skultivovanie toaliet a zjednodušenie informačných tabúľ v termináloch.

Príchod nemeckého koncesionára sa stretol s vášnivými výhradami občianskych aktivistov a ľavicových skupín proti nemeckému „ekonomickému imperializmu“ a hovorilo sa aj o obavách z úsporných opatrení.

Miestne podnikateľské kruhy však zmenu vítajú. Hotelový manažér Christos Pilatakis z ostrova Rodos upozorňuje, že ich letisko dlho nezodpovedá požiadavkám moderného turizmu.

Na väčšinu letísk v nemeckej správe budú lietať charterové lety aj zo Slovenska.