Zastavenie predaja americkej Coca-Coly a Pepsi v Rusku po invázii na Ukrajinu prináša nové možnosti domácim producentom. Aj výrobca koly Černogolovka dúfa, že uhasí smäd Rusov a získa väčší podiel na trhu vrátane amerických reťazcov rýchleho občerstvenia. TASR o tom informuje na základe správy Reuters.

Černogolovka dodáva nápoje do známych reťazcov

Firma Černogolovka, pomenovaná po meste neďaleko Moskvy, bola založená v roku 1998. Výrobca nápojov tento rok už viac ako zdvojnásobil svoje dodávky do hotelov, reštaurácií a kaviarní. Zásobuje tiež ruské prevádzky Burger King a KFC.

„Od apríla sa nápoje z Černogolovky dodávajú aj reštauráciám Burger King a KFC," uviedla spoločnosť.

Okrem koly Černogolovka jej patria aj značky Bajkal, energetický nápoj pomenovaný po sibírskom jazere, a limonáda Duchess. Obe predávajú aj Burger King a KFC.

„Rokujeme o rozšírení sortimentu nápojov, ktoré dodávame do tohto reťazca," povedala firma Černogolovka o sieti Burger King.

Coca-Cola a Pepsi pozastavili predaj

Americkí výrobcovia nealkoholických nápojov Coca-Cola a Pepsi pozastavili predaj v Rusku začiatkom marca. Pripojili sa k mnohým západným spoločnostiam, ktoré obmedzili svoj predaj v krajine po invázii jej armády na Ukrajinu koncom februára.

Najmä Pepsi mala v Rusku dlhú históriu, ktorá siahala až do obdobia studenej vojny, keď bol Richard Nixon ešte ako viceprezident USA odfotený, ako predstavuje tento nápoj sovietskemu vodcovi Nikitovi Chruščovovi na výstave v Moskve. Pepsi dodávala svoju kolu Sovietom výmenou za predaj vodky Stolichnaya v Amerike.

Vznikla komplikovaná situácia na trhu

Materská spoločnosť Burger King - Restaurant Brands International v marci zastavila firemnú podporu pre svoje pobočky v Rusku. Vzhľadom na komplikované právne zmluvy však nie je schopná vystúpiť z partnerstva ani zavrieť svojich približne 800 franšízových reštaurácií v Rusku.

Aj spoločnosť Yum Brands, ktorej patrí KFC, pozastavila investície v Rusku. Tiež pozastavila prevádzku svojich 70 reštaurácií, ktoré vlastní, ale má len obmedzenú kontrolu nad nezávislými franšízami. Tie prevádzkujú väčšinu z 1 000 reštaurácií, ktoré zostali otvorené.

Ďalšie dôležité správy

KK11 archív Surfside - Na archívnej snímke z 15. decembra 2021 fľaše Coca-Coly sú vystavené v supermarkete v americkom Surfside. Americký nápojový koncern Coca-Cola oznámil za štvrtý kvartál 2021 výrazný rast zisku, k čomu prispelo zvýšenie dopytu po produktoch firmy po uvoľnení pandemických opatrení a otvorení kaviarní, kín a reštaurácií. Spoločnosť zároveň prekonala očakávania analytikov, a to ako v prípade zisku, tak aj v prípade tržieb. FOTO TASR/AP
Bottles of Coca-Cola are stacked on a shel
Neprehliadnite

Ruská firma Očakovo uviedla na trh napodobeniny značiek Coca-Cola, Fanta a Sprite