Afrika sa v posledných rokoch stáva veľkou oblasťou expanzie pre Danone a ďalšie spotrebiteľsky zamerané firmy, akými sú Univeler, Nestlé, Pernod Ricard a Diageo. Firmy do oblastí láka predovšetkým rastúca stredná trieda a jej zvyšujúca sa kúpna sila.

„Afrika je pre Danone v nadchádzajúcich rokoch dôležitou novou hranicou. Môžeme rásť organicky, ale taktiež prostredníctvom akvizícií. Budeme pokračovať v hľadaní atraktívnych príležitostí,“ povedal agentúre Reuters viceprezident Danone pre firemný rozvoj Emmanuel Marchant. Organický rast znamená rast bez vplyvu nových akvizícií.

Tržby spoločnosti Brookside v minulom roku predstavovali 130 miliónov eur a na mliečnom trhu v Keni, kde firma sídli, má podiel asi 40 percent. Danone taktiež akvizíciou získa napojenie na najväčšiu sieť zberní mlieka vo východnej Afrike s viac ako 140-tisíc farmármi a distribučnú sieť s viac ako 200-tisíc predajňami.

Firma bola založená v roku 1993 a vyváža taktiež do Ugandy a Tanzánie. Okrem čerstvého mlieka produkuje sušené mlieko, jogurty a maslo.

Rozvíjajúce sa trhy majú teraz na obrate spoločnosti Danone podiel 60 percent. Za posledné dva roky firma investovala v Afrike viac ako miliardu eur. V minulom roku tento producent jogurtov Activia a jogurtových nápojov Actimel kúpil podiel 49 percent vo Fan Milk International, vo firme, ktorá vyrába mrazené mliečne produkty a džúsy v západnej Afrike s tržbami približne 120 miliónov eur.

Danone taktiež zaplatila asi 550 miliónov eur za kontrolný podiel vo významnej marockej mliekarni Centrale Laitiere. Investorom spoločnosti Brookside je taktiež dubajská investičná firma Abraaj Group, ktorá je partnerom Danone v podniku Fan Milk. Dubajská firma vlastní desaťpercentný podiel. Zostávajúci podiel patril rodine zakladateľov firmy, ktorá po predaji podielu Danone bude mať vo firme viac ako polovičný podiel.