Nový generálny riaditeľ Adidasu Björn Gulden zvažuje výpredaj produktov Yeezy namiesto pôvodne plánovaného spaľovania. Odporučilo mu to niekoľko mimovládnych organizácií, uvádza Bloomberg.
Nemecký výrobca športového oblečenia a obuvi vlani ukončil spoluprácu s americkým raperom Kanyem Westom a s jeho značkou Yeezy. Dôvodom bolo viacero antisemitských vyjadrení zo strany rapera, ktoré sa objavili na sociálnych sieťach. „Spaľovanie nie je riešením,“ povedal B. Gulden na valnom zhromaždení spoločnosti. Dodal, že mnohé mimovládne organizácie, s ktorými Adidas hovoril, sa s týmto názorom stotožňujú. „Usilujeme sa predať časti zásob tovaru a potom podporiť organizácie, ktoré nám pomáhajú a ktoré Kanyeho vyhlásenia takisto urazili,“ povedal generálny riaditeľ Adidasu.
Adidas varoval, že ak bude musieť odpísať všetky existujúce zásoby Yeezy, bude mať v roku 2023 prevádzkovú stratu až 700 miliónov eur. To by bola prvá strata spoločnosti za najmenej tri desaťročia. Teda za predpokladu, že Adidas nezíska žiadne príjmy zo svojich zásob produktov Yeezy. Niektoré z nich len nedávno dorazili do skladov Adidas. Majú maloobchodnú hodnotu 1,2 miliardy eur, zdôraznil B. Gulden. Ak Adidas dokáže niečo predať, potenciálne by sa mu mohli vrátiť náklady, ktoré sa pohybujú na úrovni 500 miliónov eur.
Rozhodnutie o tom, čo robiť s inventárom Yeezy, je „neuveriteľne komplikované,“ povedal generálny riaditeľ. Napriek tomu trvá na tom, že ukončiť partnerstvo s K. Westom bolo správne.
V čase sporu výrazne utrpeli obe značky. Adidas konkretizoval, že v dôsledku toho mu v prvom štvrťroku 2023 klesli tržby o 400 miliónov eur, informovala BBC.