Nemecký výrobca športového oblečenia a obuvi Adidas sa dohodol, že predá svoju americkú značku Reebok americkej spoločnosti Authentic Brands Group (ABG). Tá za značku zaplatí až 2,1 miliardy eur. Adidas to oznámil v tlačovej správe.
Adidas značku Reebok kúpil asi pred 15 rokmi, aby mohol lepšie súperiť so svojim tradičným americkým konkurentom Nike. Za značku vtedy zaplatil zhruba 3,1 miliardy eur. Slabé výsledky Reeboku však viedli k opakovaným výzvam zo strany akcionárov, aby sa firma tejto značky zbavila.
Medzitým sa nemeckému podniku podarilo upevniť pozíciu svojej hlavnej značky Adidas v Spojených štátoch. Prispeli k tomu spolupráce so slávnymi osobnosťami, medzi ktoré patria napríklad rapper Kanye West alebo speváčka a herečka Beyoncé, poznamenala agentúra Reuters.
Spory Pekingu a Západu za práva Ujgurov pocítili Nike, Adidas aj H&M
Adidas už vo februári oznámil, že predaj značky Reebok plánuje. Firma sa teraz chce zamerať na posilňovanie pozície svojej hlavnej značky Adidas na globálnom trhu so športovým tovarom.
Dokončenie predaja značky Reebok sa očakáva v prvom štvrťroku budúceho roka. ,,Veríme, že s touto zmenou vlastníctva bude mať značka Reebok dobrú pozíciu na dosiahnutie dlhodobého úspechu," uviedol šéf Adidasu Kasper Rorsted. Podľa koncernu väčšina ceny bude zaplatená v hotovosti pri uzavretí kontraktu.
Zakladateľ a šéf ABG Jamie Salter označil prevzatie značky Reebok za dôležitý medzník v histórii svojho podniku. ABG vlastní práva na rôzne odevné a zábavné značky, o ktoré sa stará, ďalej ich rozvíja či poskytuje licenciu na ich použitie.
Reebok sa tak stane súčasťou maloobchodného konglomerátu, ktorý získal aj viacero skrachovaných značiek, ako sú napríklad rooks Brothers, Aeropostale alebo Forever 21. Authentic Brands sa pripravuje na vstup na burzu, ktorý by sa mohol uskutočniť ešte toto leto.