„Stretnutie žiakov s realitou preukázateľne vedie k lepším vedomostiam a zručnostiam. Otázkou ostáva, prečo sú zamestnávatelia bez podpory rovnako úspešní, ak nie úspešnejší ako zamestnávatelia, ktorí vzdelávajú žiakov v strediskách duálneho vzdelávania,“ upozorňuje hlavná školská inšpektorka Viera Kalmárová.
Inšpektori sa pokúsili zhodnotiť efekt duálneho vzdelávania prostredníctvom malej komparatívnej štúdie už v školskom roku 2017/2018. Porovnali výsledky žiakov učebných odborov – autoopravár – mechanik, autoopravár – lakovník, nástrojár, inštalatér a stolár pri záverečných skúškach. Posúdili celkový prospech žiakov na záverečnej skúške, aj jej jednotlivé časti – písomnú, ústnu aj praktickú časť.
Hodnotili štyri skupiny žiakov – prvá bola zložená z študentov duálneho vzdelávania a absolvovali praktickú prípravu u zamestnávateľa zapojeného do duálu.
Druhá skupina tiež prešla odborným výcvikom vo firme zapojenej do duálu, ale samotní žiaci vo firme praxovali mimo systém duálneho vzdelávania.
Do tretice išlo o praktickú prípravu študentov mimo školy, ale ani študenti, ani firma v ktorej praxovali neboli zapojení do duálneho vzdelávania.
Štvrtá skupina študentov praxovala takmer len v školskej dielni.
Inšpektori predpokladali, že výsledky študentov z prvej skupiny budú výrazne lepšie ako výsledky ostatných troch skupín,
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?