Mexická súčasť americkej nápojovej skupiny Anheuser-Busch InBev podala žalobu na americkú firmu Constellation Brands pre značku Corona. Constellation podľa názoru AB InBev porušila dohodu o používaní názvu značky, pretože ju používa pre iný produkt ako pivo. Informovala o tom v pondelok agentúra Reuters.

Constellation používa názov Corona pre nápoj Corona Hard Seltzer, čo je perlivá voda s alkoholom a príchuťou. Patrí teda medzi alkoholické perlivé nápoje, ktoré sa stali v USA populárne. AB InBev dodal, že jeho súčasť Grupo Modelo podala žalobu, pretože sa nepodarilo túto záležitosť vyriešiť s firmou Constellation priamo.

Spoločnosť AB InBev získala v roku 2013 plnú kontrolu nad firmou Grupo Modelo. Výmenou za súhlas amerických protimonopolných úradov súhlasila s predajom aktivít Grupo Modelo v USA firme Constellation, vrátane značky Corona. AB InBev si však ponechal práva na značku Corona a ďalšie značky firmy Modelo v Mexiku a inde vo svete.

Licenčná dohoda pre značku Corona podľa spoločnosti Modelo platí len pre pivo a nezahŕňa nápoje, ktoré sa v USA označujú ako hard seltzer. To sú nápoje, ktorých obsah tvorí sýtená voda, alkohol a obvykle tiež ovocná príchuť.

WA 31 Viedeň - Seniori sa chránia respirátorom  FFP2 počas nákupu v supermarkete vo Viedni v pondelok 25. januára 2021. V Rakúsku začala od pondelka platiť povinnosť nosenia respirátorov triedy FFP2 v obchodoch a hromadnej doprave. FOTO TASR/AP

People wear an FFP2 protective mask when shopping in a supermarket in Vienna, Austria, Monday, Jan. 25, 2021. Austrians have to use medical masks when shopping and in public transport, as masks have become mandatory in Austria. (AP Photo/Ronald Zak)
Neprehliadnite

Superlacné respirátory v reťazcoch na Slovensku. Zákazníci sa o ne už asi nebudú musieť pobiť

Firma Constellation predstavila nápoj Corona Hard Seltzer vlani vo februári. V októbri uviedla, že jej značka má na trhu s nápojmi označovanými hard Seltzer v USA šesťpercentný podiel a je štvrtou najväčšou značkou v tomto segmente.

Spor je ďalším z radu sporov na pivovarníckom trhu v USA, kde panuje silná konkurencia. V máji Anheuser-Busch, čo je americká časť pivovaru AB InBev, vyhrala v odvolaní vo vlečúcom sa spore proti firme Molson Coors pre reklamy zdôrazňujúce použitie kukuričného sirupu v nápojoch Coors Light a Miller Lite firmy Coors.

Americký súd potom tento mesiac po sťažnosti menšieho oregonského pivovaru Suzie 's Brewery rozhodol, že Anheuser-Busch by mal prestať propagovať svoj nový Michelob Ultra Organic Seltzer ako prvý a jediný Seltzer s certifikátom bio od amerického ministerstva poľnohospodárstva.