Nórsko už niekoľko rokov buduje reštriktívnu politiku alkoholu. Podľa zákona sú všetky formy reklamy na alkoholické nápoje pre spotrebiteľov zakázané. Výnimkou nie sú ani slová a výrazy, ktoré síce neopisujú alkohol priamo, no u ľudí vyvolávajú takýto obraz.

Podniky nedávno prišli na sofistikovanejší spôsob, ako zákazníkom nenápadne naznačiť možný prístup k alkoholickým nápojom. No ani využívanie typických emotikonov, ako sú drinky či fľaše, zákon neumožňuje.

Systém bodovania

Takéto prípady za posledné obdobie neboli ničím výnimočné. Napríklad v októbri minulého roka si steaková reštaurácia Big Horn musela najať právnika. Ten mal spochybniť trest, ktorý podniku udelila takzvaná alkoholová inšpekcia. Kvôli zdieľanému príspevku s emotikonom šampanského „🍾“ dostala reštaurácia jeden trestný bod k odňatiu licencie.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa