Osobné údaje a aktivita používateľov na sociálnych sieťach sa stali produktom. Firmám pomáhajú lepšie zacieliť reklamu a prilákať tak nových klientov. Ľudia vo virtuálnom svete však o sebe prezrádzajú aj to, čo by nemali. Expert na sociálne siete Michal Dragan v rozhovore pre TREND prezradil, čo všetko o používateľoch vedia sociálne siete, či sú ich údaje v bezpečí a ako z toho všetkého profitujú firmy či politici.

V rozhovore sa dočítate:
  • Čo robí odborník na sociálne siete
  • Ako fungujú cielené reklamy na sociálnych sieťach
  • Prečo môžu politici na sociálnych sieťach klamať
  • Ako sú zabezpečené údaje používateľov
  • Ako sociálne siete filtrujú falošné správy

Čo zahŕňa práca experta na sociálne siete?

Je to individuálne. Záleží to hlavne od toho, či ten človek pracuje pre firmu alebo v agentúre. Vo všeobecnosti môžeme povedať, že by mal zvládať viac profesií súčasne – od stratéga, cez copywritera až po analytika. Človek v tejto profesii proste musí vedieť zastrešiť sociálne siete pre firmu od A po Z. To znamená, že začína pri návrhu stratégie a končí analýzou jej uplatnenia.

Potrebuje sa človek v tomto segmente ďalej vzdelávať alebo je to stále o tom istom?

Profesionál sa vzdeláva denne. Každý deň je niečo nové a človek musí zostať v obraze. Niektoré novinky sú zásadnejšie, iné banálnejšie. Existujú aj špeciálne konferencie a semináre, kde sa naučíte niečo nové. Ale najlepšia je prax, konferencie a semináre sú len doplnok.

Monika Uhlerová - viceprezidentka KOZ SR
Neprehliadnite

Odborárka: Mzdy musia rásť aj počas krízy. Ľudia s nízkym príjmom by ani nemali platiť dane

Ktorá sociálna sieť je dnes marketingovo najúčinejšia pre biznis?

Aj v tomto prípade je to individuálne. Všeobecne je to asi Facebook, ale môžu byť firmy, pre ktoré je lepšie používať LinkedIn, Instagram alebo inú sociálnu sieť. V podstate platí, že firma si musí vyhodnotiť, kde sú jej zákazníci, akým spôsobom ich vie osloviť a či sa jej to oplatí.

Koľko slovenských používateľov je registrovaných na Facebooku?

Cez dva a pol milióna.

Má Facebook väčšiu silu ako hlavné televízne stanice?

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa